Problémy hlásili užívatelia Facebooku, Instagramu a Whatsappu a hlásené boli takmer na celom svete. Počet sťažností monitoroval web downdetector.sk, na ktorom bol zobrazený graf s aktuálnym počtom výpadkov.
Spoločnosť Meta, ktorá prevádzkuje sociálne platformy ako Facebook, Messenger, Instagram a Threads, skúma príčiny ich utorkového (5. 3.) celosvetového výpadku.
Spoločnosť Netblocks monitorujúca internet spresnila na platforme X, že Facebook, Instagram, Messenger a Threads „zaznamenali výpadky súvisiace s prihlasovacími reláciami vo viacerých krajinách“.
Podľa Netblocks však nie sú indície, že by výpadok mohol súvisieť s filtrovaním internetu na úrovni vlád.
Andy Stone, šéf komunikácie koncernu Meta, na platforme X uviedol, že spoločnosť o tejto otázke vie a „v súčasnosti na nej pracuje“.
Zdá sa však, že firma chybu vyriešila. Ľuďom po celom svete začali sociálne siete opäť fungovať. Kde sa stala chyba, zatiaľ nie je jasné. Oficiálne stanovisko z Mety zatiaľ neprišlo.
(kol, tasr)