Štandard sa zmení na červenú

pic-01

Po takmer troch rokoch na trhu sme si vybudovali verných čitateľov, ktorí oceňujú náš vyvážený a neutrálny pohľad na politické a spoločenské dianie. Tento pohľad sa stal našou ochrannou známkou a základom našej výnimočnosti. Je dôvodom, prečo Štandard číta každý mesiac už viac ako 1 milión čitateľov.

Túto osobitosť chceme v rovnakej miere rozšíriť aj na dizajn našich novín. Naši vážení čitatelia by mali okamžite vizuálne rozpoznať, že čítajú práve Štandard. Mali by vedieť, že nielen obsah vytvárame s maximálnou starostlivosťou, ale aj produkt ŠTANDARD vyvíjame a navrhujeme s pozornosťou a dôrazom na detail. ŠTANDARD by mal byť aj krásnym produktom.

S týmto cieľom sme v posledných mesiacoch vyvinuli nový dizajn časopisu ŠTANDARD. Optimalizovali sme ergonómiu navigácie, zlepšili sme čitateľnosť zavedením nového písma, výrazne sme znížili počet kategórií pre jednotlivé sekcie a tiež sme nanovo definovali firemné farby. Cieľom bolo výrazne uľahčiť používanie stránky ŠTANDARD a jasnejšie a nezameniteľnejšie definovať imidž značky ŠTANDARD.

Nový dizajn

Najviditeľnejšia zmena sa týka farebnej schémy. Kombinácia červenej a ružovej farby bude odteraz slúžiť ako naše hlavné farby. Bordeauxská červená s doplnkovou ružovou farbou.

Táto kombinácia bude tvoriť základ vizuálnej odlišnosti značky ŠTANDARD. Samozrejme, sme si vedomí, že mnohé, ak nie väčšina národných a medzinárodných médií si zvolila za svoju hlavnú farbu ČERVENÚ. Z tohto dôvodu sme sa rozhodli pre kombináciu dvoch farieb.

Existuje niekoľko príkladov vydavateľstiev, ktoré dodali svojmu produktu výraznú identitu prostredníctvom odvážneho použitia farby.

Dobrým príkladom je anglický denník „Financial Times“, ktorý tlačí celé svoje noviny na „lososovo červenom“ papieri, alebo viedenský denník „Der Standard“, ktorého zakladateľ a vydavateľ, pán Oskar Bronner, tiež zámerne zvolil „ružovú“ farbu v súvislosti s „Financial Times“. Ďalším príkladom je „La Gazzetta dello Sport“, taliansky denník s najvyšším nákladom, ktorý je tiež vytlačený na intenzívne ružovom papieri.

Foto: Financial Times
Foto: Der Standard
Foto: LaGazzeta dello Sport

Vážení čitatelia, sme si vedomí, že náš nový dizajn sa nestretne so všeobecným súhlasom. Bude polarizovať, ale dúfame, že sa stretne aj so súhlasom. Aj týmto krokom by si mal ŠTANDARD zachovať svoju vizuálnu odlišnosť. Myslíme si, že sme tento cieľ dosiahli.

Najjednoduchšie použitie

Okrem vizuálneho dizajnu značky sa ďalší vývoj zameral aj na ergonómiu modelu ŠTANDARD. To okrem iného zahŕňa aj spôsob, akým sa čitateľ môže zaregistrovať do ŠTANDARD-u. V tomto prípade sme sa pred niekoľkými mesiacmi zámerne rozhodli pre variant „Magic Link“.

Nie je pre nás všetkých ťažké zapamätať si množstvo rôznych prihlasovacích údajov do našich aplikácií a platforiem?“ Namiesto toho, aby si čitatelia museli zakaždým pamätať svoje prihlasovacie údaje, môžu sa do svojho konta prihlásiť kliknutím na odkaz zaslaný e-mailom.

Prihlasovanie je tak rýchlejšie a jednoduchšie a navyše si ušetríte starosti s údržbou hesla, t. j. s vytváraním, bezpečným ukladaním a pravidelnou aktualizáciou hesla.

Okrem jednoduchosti a pohodlia bola hlavným dôvodom, prečo sme sa rozhodli pre variant „Magic Link“, aj bezpečnosť.  Na správu a ukladanie hesla nepotrebujete aplikáciu tretej strany, čím prakticky poskytovateľ aplikácie získava prístup k vášmu heslu.

Okrem toho nie je k dispozícii žiadna aplikácia

Prečo ŠTANDARD nemá aplikáciu? Toto je jedna z najčastejších otázok, ktoré našim pracovníkom podpory kladú naši čitatelia. Odpoveď je jednoduchá: Chceme zostať nezávislí! Chceme sami rozhodovať o tom, čo napíšeme a kedy to uverejníme, bez toho, aby nás niekto akokoľvek ovplyvňoval. Nechceme, aby do našich rozhodnutí mohla zasahovať externá strana. 

Hneď ako ponúknete aplikáciu prostredníctvom obchodu Google Play alebo Apple App Store, musíte akceptovať podmienky oboch poskytovateľov. Nemáte možnosť o týchto podmienkach vyjednávať. Je úplne legitímne, aby si obe spoločnosti definovali svoje vlastné podmienky. Aj my máme svoje vlastné podmienky. 

Jediným problémom je, že poskytovatelia App Store sú kvázi monopolmi. K ich ponuke neexistuje alternatíva. Buď ich podmienky akceptujete, alebo nie. A práve tu sa názory líšia. My neveríme v monopoly, ale v otvorený trh, na ktorom si konkurujú viac ako dvaja poskytovatelia. V tomto prípade nemožno obviňovať ani Apple, ani Google, naopak, ponúkajú výnimočne dobré služby. Vzhľadom na nedostatok alternatív však neexistuje záruka, že poskytovatelia obchodov s aplikáciami budú aj v budúcnosti garantovať neobmedzený prístup k aplikáciám. Situácia sa môže rýchlo zmeniť a my sa nechceme stať závislými od rozhodnutí tretích strán. 

Z tohto dôvodu nebudeme v budúcnosti ponúkať žiadne aplikácie a budeme sa naďalej spoliehať na otvorený a bezplatný internet. Z tohto rozhodnutia vychádza aj náš záväzok voči slobode prejavu a nezávislej žurnalistike. Internet je náš obchod s aplikáciami.

Vzhľadom na to sa budeme v denníku Štandard naďalej snažiť zlepšovať kvalitu našej ponuky pre vás, našich vážených čitateľov, a urobíme všetko pre to, aby sme vám aj naďalej poskytovali vyvážený a neutrálny pohľad na politické a spoločenské dianie.


Ďalšie články