Pri hľadaní svojho vnútorného pokoja sa túlal svetom a hľadal ho na mnohých miestach a rôznymi spôsobmi: počas polročného pobytu medzi budhistami v Tibete zložil sľub mlčanlivosti, skúšal meditáciu v Indii, učil sa bojové umenia v čínskom kláštore a rok žil v Amazónii, aby zachytil hlas prírody. Trvalý vnútorný pokoj však neprichádzal ani z príležitostných filmových, televíznych či divadelných úloh. Nepriniesla ho ani vedľajšia úloha v hollywoodskom projekte Mandolína kapitána Corelliho z roku 2001.
Taliansky herec Pietro Sarubbi svoj vytúžený vnútorný pokoj napokon našiel v inom projekte. Mel Gibson mu pred dvadsiatimi rokmi ponúkol menšiu úlohu vo filme Umučenie Krista. Život mu od základov zmenila postava vraha Barabáša. Sarubbi bol najprv z ponuky sklamaný a keď sa dozvedel, že jeho postava ani nerozpráva a nesie skôr kontúry komparzu, žiadal od Gibsona aspoň nejakú bitku. Tá sa napokon aj odohrala, no v úplne inom význame.
Gibsonov film nezanechal svoje stopy len na divákoch po celom svete, ale aj na hercoch počas nakrúcania. Okrem Jima Caviezela, ktorý pri stvárnení postavy Ježiša musel okrem iného stráviť aj zásah bleskom, sa svojho „blesku“ dočkal i Pietro Sarubbi. Počas nakrúcania sa „zablyslo“ a pre Sarubbiho to bol impulz jeho obrátenia na katolicizmus.