Zomrel Fedor Flašík. Ovplyvňoval slovenskú politiku najmä za éry Mečiara a Fica
Po absolvovaní Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave v roku 1982 pracoval pre Ústredný výbor Zväzu Československo-sovietskeho priateľstva, neskôr ako zástupca riaditeľa divadla Ludus. Vyskúšal si aj prácu zástupcu šéfredaktora v redakcii M – Report.
Do pozorností médií sa dostal ako majiteľ reklamnej agentúry Donar, ktorá propagovala Vladimíra Mečiara a jeho HZDS.
Flašík stál za politickým songom „Vivat Slovakia“, ktorý v kampani k voľbám v roku 1994 naspievali – po Mečiarovom boku - hlavné tváre HZDS. Aj to pomohlo mečiarovcom opätovne predĺžiť vládnutie o ďalšie štyri roky, keď HZDS získalo vo voľbách takmer 35% voličských hlasov.
V roku 1997 sa spolu s Martinom Glváčom angažoval v rozhlasovom éteri. Založili Rádio Koliba, riaditeľkou sa stala Monika Beňová, neskôr jeho budúca manželka. Napokon sa v roku 2017 rozviedli.
V čase vyhranených vzťahov medzi Mečiarom a prezidentom Michalom Kováčom boli pri Prezidentskom paláci nainštalované digitálne hodiny, ktoré odpočítavali dni do konca funkčného obdobia prezidenta. Osadila ich agentúra Donar v závere roka 1997, Flašík sa neskôr vyjadril, že išlo o jednu z jeho recesií.
„Pán Kováč pre mňa nikdy nebol autorita, poznal som stovky múdrejších, charizmatickejších, akčnejších a čestnejších,“ povedal v minulosti pre denník Sme. Po smrti Michala Kováča sa za tento čin verejne ospravedlnil.
V roku 1998 mal na starosti reklamnú kampaň strany HZDS a v roku 2002 sa angažoval pre stranu Smer. Obe kampane v konečnom dôsledku neboli úspešné, pretože ani jedna zo silných politických strán nedokázala po voľbách vytvoriť vládu, lebo voči nim profilované politické strany vytvorili prekážkové koalície.
Fico si cenil Flašíka a dal na jeho rady. „Ja považujem pána Flašíka za človeka, ktorý dokáže z obyčajnej vody urobiť Coca colu alebo Pepsi colu, preto by som bol hlúpy, keby som nevyužil jeho veľmi užitočné rady," povedal kedysi Fico, keď reagoval na otázku, prečo využíva služby Flašíka, ktorý predtým robil volebnú kampaň pre Mečiarovo HZDS a jeho reklamná agentúra zarábala na štátnych zákazkách.
Mnohými kritikmi strany Smer bol označovaný za jedného z jej magnátov, po neúspešnej predvolebnej kampani v roku 2002, sa vraj dostal aj do konfliktu s Robertom Ficom. Slovensko pred vtedajšími parlamentnými voľbami zaplavili bilbordy Smeru: „Do Európskej únie! Ale nie s holými zadkami.“ Kontroverzná kampaň pravdepodobne prekročila hranicu zákonného limitu 12 miliónov korún.
V roku 2003 Flašík vysúdil od štátu 104 miliónov korún po tom, ako privatizér Alexander Rezeš vytlačil z IRB banky Flašíkovu firmu VOSS. Za banku ich zaplatil štát, lebo to tak bolo uvedené v privatizačnej zmluve.
V roku 2010 sa zverejnila nahrávka, na ktorej hlas podobný Ficovi hovorí, že pred voľbami 2002 „vlastnou hlavou“ zohnal 75 miliónov korún.
„To, že sa pri tom motal Fedor, nemôže znamenať, že ma niekto bude držať za gule, to sa nesmie stať. Aj preto som urobil niektoré rozhodnutia vo vzťahu k týmto financiám. Som sa vymanil od Fedora a povedal som: Fedor, ja som dal do toho hlavu a nie ty si dal do toho hlavu, takže ja budem teraz o niektorých veciach rozhodovať,“ hovorí hlas na nahrávke.
Fedor Flašík mal 66 rokov. Od roku 2010 bol onkologickým pacientom. Začiatkom apríla médiá obletela správa, že biznismenov zdravotný stav sa rapídne zhoršil a bojuje o život na ARO oddelení v ružinovskej nemocnici.
Minulý týždeň ho v umelom spánku previezli do pražskej fakultnej nemocnice Motol, kde v pondelok 22. apríla zomrel. Informoval o tom portál eReport. Od roku 2020 bol jeho vydavateľom.