Prečo nestavať diaľnice z druhého piliera

Premiér Robert Fico pred pár dňami oprášil starú myšlienku, že na dopravné projekty by bolo možné získať zdroje aj zo súkromných vkladov a penzijných sporení.

Kontrolný deò predsedu vlády Roberta Fica na rezorte dopravy Minister dopravy Jozef Ráž a premiér Robert Fico. Foto: Pavol Zachar/TASR

„Peniaze, ktoré si ľudia ukladajú na dôchodkové zabezpečenie alebo niekde inde, končia v Spojených štátoch amerických. My cez súkromné peniaze podporujeme Spojené štáty a nepodporujeme rozvoj na Slovensku.“ Takýto nápad z času na čas zaznie aj od slovenských ľavicových ekonómov.

Pritom časť infraštruktúry slovenskí sporitelia už dávno financujú. Nie sú to, samozrejme, priame investície. Diaľnica či most nemajú žiaden obchodný model, ktorý by sa mohol s investormi podeliť o výnosy, pretože napríklad výnosy z mýta zďaleka nepokrývajú náklady.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.