Ako elektrické autá v Osle a okolí stratili výhodu

Konečne! Vydýchli si mnohí vodiči autobusov jazdiaci v Osle a okolitom kraji Akershus, na diaľniciach domáceho a európskeho významu. Od 6. mája tohto roku by im totiž už nemali prekážať elektromobily v kolektívnom pruhu, ktoré spomaľovali verejnú dopravu. Najmä takzvaní tesláci, ktorí sa radi a často hrajú so svojimi interaktívnymi displejmi a „prepnú“ neraz na autonómnych vodičov. 

Mestská doprava s kolektívnym pruhom. Foto: Elbilforening.no Mestská doprava s kolektívnym pruhom. Foto: Elbilforening.no

Aby sme mali predstavu o akom množstve sa bavíme: cez hranicu kraja Akershus do Osla jazdí v pracovný deň viac ako 200‐tisíc osobných a nákladných áut, z toho okolo 80‐tisíc elektromobilov, uvádza správca mýtnych brán v Osle, spoločnosť Fjellinjen.

Pokuta za jazdu v kolektívnom pruhu, v zóne verejnej dopravy, bude 8 200 NOK (v prepočte okolo 705 eur podľa dnešného, už dlhý čas slabého kurzu nórskej koruny k euru). Podľa polície budú nedisciplinovaných vodičov najskôr len upozorňovať a usmerňovať. Prvý testovací deň bez e-áut v kolektívnom pruhu bol vraj bez väčších zdržaní, okrem trochu väčšej premávky v dvoch smeroch (cesta E18 zo západu od Askeru a smerom na časť Sandviku).


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.