Od reklamy možno očakávať všeličo. Ľúbivé obrázky, starostlivo „nastajlovaných“ hercov, bombastické správy, chvastanie sa, preháňanie, hranie na city a veľa ďalšieho. V žiadnom prípade však nie pravdu. Kto by v reklame hľadal práve ju, usvedčuje sa z dych vyrážajúcej naivity.
A napriek tomu zverejnila firma Apple tento týždeň reklamu, ktorá je svojím spôsobom hlboko pravdivá. Tiež to za ňu poriadne schytala, dočkala sa skutočne obrovského množstva kritických ohlasov. Vlastne je to zvláštne. Problém totiž nie je v tej reklame, ale v realite, ktorú onen spot síce asi mimovoľne, ale aj tak dosť presne vystihol.
Tá reklama propaguje nový iPad Pro, údajne „najtenší výrobok Applu“, ktorý má byť na trh uvedený na budúci týždeň.
Ukazuje hromadu vecí, väčšinou nejako spojených s tvorením. Piano, na ňom vedierka s farbami, metronóm, staré vinylové platne, knihy, hlinený model pre sochárov… Nad tým všetkým je veľký priemyselný lis, spúšťa sa a pozvoľna to všetko ničí a drví, čo reklama v mnohých detailoch ukazuje.
Keď má lis „odpracované“, objaví sa spomínaný najtenší iPad, asi to má znamenať, že všetky tie predmety poskladané na neusporiadanú hromadu sú akosi v ňom, ak ho má človek pri sebe. Je to rovnaké, ako keby mal k dispozícii všetko to, čo bolo zlisované. Šéf Applu Tim Cook v tomto duchu tiež reklamu na sociálnych sieťach prezentoval: „Len si predstavte, čo všetko na ňom bude vytvorené.“