Čínske automobilky požadujú odvetné clá. S európskymi výrobcami majú podobný záujem

Rastúci dovoz elektromobilov z Číny vyprovokoval európskych politikov k zvýšeniu cla. To sa však Európe nemusí vyplatiť, zvlášť nie Slovensku.

Loď spoločnosti BYD Explorer No.1. Foto: BYD/X Loď spoločnosti BYD Explorer No.1 mieriaca do nemeckého prístavu Bremerhaven. Foto: BYD/X

Podobne ako skutočné vojny, aj tie obchodné často prechádzajú postupnou eskaláciou. Rýchly rast dovozu čínskych elektromobilov vyvolal reakciu európskych politikov, ktorí sa rozhodli skrotiť ho dodatočnými clami. Tie majú platiť od júla, definitívne majú byť schválené do začiatku novembra.

O minulotýždňovom rozhodnutí Európskej komisie Štandard už podrobne informoval. K aktuálne uplatňovanej sadzbe cla vo výške desať percent bude jednotlivým čínskym automobilkám pripočítané dodatočné clo v rozmedzí 17 až 38 percent. Sadzba sa odvíja od toho, či automobilky spolupracujú s Európskou úniou na vyšetrovaní dumpingovej podpory.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.