Definícia úspechu kníhkupca: robiť to, čo ma baví za priemernú mzdu a bývať na východe

Najviac sa predáva detská literatúra. Tú kupujú aj ľudia, ktorí sami nečítajú, no sú si vedomí, že treba pestovať a kultivovať vzťah detí ku knihám. Pomer žien a mužov je extrémne v prospech žien, čitateliek. Je to azda osem ku dvom, ak nie ešte viac. Ten malý podiel mužských čitateľov sú zasa vo veľkej miere čitatelia odbornej literatúry, hovorí Igor Fejko, ktorý vlastní najvýchodnejšie položené kníhkupectvo na Slovensku.

Igor Fejko Foto: Štandard

Začnime tým, čo zrejme všetkých asi najviac zaujíma. Čo vás to napadlo, založiť v malom meste ako je Snina kníhkupectvo, obzvlášť keď tu už v tom čase jedno fungovalo? A dá sa z toho vôbec vyžiť?

Dá. Ale pravda je, že ak by sme mali len toto kníhkupectvo, tak by to bol len veľmi skromný život. Máme ešte predajňu v Humennom, kde sme začali pred štrnástimi rokmi a kde to je celkom dobre rozbehnuté. Keď sme sa tam dostali na úroveň, že sme sa rozhodli ísť do ďalšieho rozvoja, tak sme zvažovali buď Michalovce alebo Sninu.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.