Základ pre pochopenie hlbšieho významu liturgického odevu položila veta svätého apoštola Pavla v Liste Galaťanom: „Ktorí ste v Krista pokrstení, Krista ste si obliekli.“ (3,27)
Táto symbolika „oblečenia si Krista“ bola už od samého začiatku vyjadrená aj v reálnom liturgickom oblečení. Už svätý Klement Alexandrijský (+ okolo roku 215) požadoval, aby sa kresťania na slávenie svätých tajomstiev dostavili vo sviatočnom oblečení, a podobnú požiadavku nájdeme aj u svätého Hieronyma.
Čo Sväté písmo myslelo symbolicky, to sa už od začiatku odrážalo v krstných rúchach novokrstencov. Niektoré pasáže cirkevných otcov nás vedú k záveru, že raná Cirkev ešte nepoznala žiadne oficiálne rúcha pre kňazov a ostatných liturgov, ale „liturgický odev“ chápala v tom zmysle, že všetci kresťania nosili na bohoslužby zvlášť hodnotné oblečenie.