Celú diaľnicu D1 dokončia až po roku 2030. Niektorí v Turci chcú stopnúť tunel Korbeľka

Výstavba hlavnej domácej diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami trvá už viac ako polstoročie. Súvislé rýchlostné prepojenie oboch miest, ak nerátame možnosť cez severné Maďarsko, motoristi na Slovensku tak skoro nebudú využívať.

Kontrolný deò na stavbe križovatky dia¾nic D1 a D4 Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček. Foto: Jaroslav Novák/TASR.

Z troch chýbajúcich diaľničných úsekov na severe sa pomaly dokončujú dva výrazne meškajúce – Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové pri Žiline a Hubová – Ivachnová s tunelom Čebrať pri Ružomberku. Pôvodne mali byť hotové v rokoch 2017 a 2019 a ak sa opäť niečo nezmení, možno budú dokončené do konca budúceho roka, prípadne v ďalšom.

Posledný nevysúťažený a nerozostavaný úsek D1 na trase Bratislava – Žilina – Košice, a to Turany – Hubová medzi Turcom a Liptovom je ešte iba na začiatku verejného obstarávania. Na budúcej 13,5-kilometrovej diaľnici sú plánované dva tunely v dĺžke takmer 8,6 kilometra – Korbeľka (vyše 5,8 kilometra) a Havran (vyše 2,8 kilometra). Predpokladaná cena stavebných prác je 1,47 miliardy eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.