Portugalský futbalový hráč Cristiano Ronaldo je známy podporovateľ zdravej životosprávy. Dal to najavo aj počas svojej včerajšej tlačovej konferencie, na ktorej mal na pulte vyložené fľašky nápoja Coca-Cola.
Po príchode ich vzal a odložil nabok mimo dosahu kamier. Následne vyzval verejnosť, aby radšej pila vodu – zdvihnutím fľaše s touto životodarnou tekutinou a portugalským slovom „Agua!“. Toto drobné gesto prinieslo následky pre korporáciu Coca-Cola.
Ako informuje britský denník Guardian, krátko po tlačovej besede klesla hodnota akcií spoločnosti Coca-Cola približne o 1,6 percenta, cena sa znížila z 56,10 na 55,22 dolára (v prepočte z 46,27 na 45,54 eura) na jednu akciu. Celková hodnota korporácie tak klesla približne o 4 miliardy dolárov (3,3 miliardy eur).
Každý má svoje chute
Pre samu spoločnosť to však nie je až taký ohromný úder. Celková hodnota Coca-Coly bola po páde stále viac ako 238 miliárd dolárov (196 miliárd eur), pričom cena akcií sa začala zviechať – v čase písania článku poskočila na 55,41 dolára.
Spoločnosť v krátkosti zareagovala na Ronalda a cez svojho hovorcu uviedla, že každý má právo piť to, čo mu chutí. Všetci máme podľa Coca-Coly „rôzne chute a potreby“. Korporácia zároveň vysvetlila, že hráči majú na tlačových besedách výber z fľaše čistej vody, Coca-Coly a Coca-Coly Zero.
Spoločnosť Coca-Cola je jedným z oficiálnych sponzorov Majstrovstiev Európy vo futbale 2020, čo vysvetľuje, prečo majú hráči na výber okrem vody práve tieto nápoje. Ronaldo je zasa známy svojou prísnou disciplínou, pokiaľ ide o nápoje a jedlo.
Pred rokmi vystupoval v jej reklame
Ronaldo je známym kritikom sladených nápojov a napríklad aj čipsov, pričom ho veľmi neteší, keď ich konzumuje jeho syn. „Mám to s ním ťažké. Niekedy pije Coca-Colu či Fantu, je čipsy a pritom vie, že ma to hnevá,“ uviedol v minulosti.
Jeho reakcia na tlačovej besede si taktiež získala pochvalu od rôznych organizácií bojujúcich proti obezite. Tie futbalistu oceňujú za to, že pomáha zviditeľniť problémy, ktoré spôsobujú reklamy na sladené nápoje či rýchle občerstvenie počas športových udalostí.
Medzitým sa na internete objavila reklama z roku 2006, v ktorej futbalista podporuje práve Coca-Colu. Ako však podotýkajú viacerí užívatelia sociálnych sietí, nie je nereálne, aby niekto zmenil názor na sladené nápoje počas toľkých rokov.