Preskočiť na obsah
EkonomikaHospodárstvo

Daňové priznanie sa často oplatí podať, aj keď nemusíte. Preplatok nad päť eur vám štát vráti

Existujú situácie, keď aj napriek tomu, že vám nevznikla povinnosť podať daňové priznanie, je výhodné tak urobiť. To, čo ste štátu zaplatili nad rámec, sa totiž môže vrátiť naspäť do vašej peňaženky.

Daňovníci podávajú daňové priznanie na Daňovom úrade v Košiciach. Ilustračná foto: Milan Kapusta / TASR

Daňovníci podávajú daňové priznanie na Daňovom úrade v Košiciach. Ilustračná foto: Milan Kapusta / TASR

Publikované: 

Štyri skupiny ľudí by mali v období vysporiadania daní spozornieť. Patríte k nim, ak ste vlani neodpracovali celý rok a niekoľko mesiacov ste napríklad boli nezamestnaní. To isté sa vás môže týkať, ak ste nastúpili na materskú či rodičovskú dovolenku a v neposlednom rade by si to, či sa im oplatí obrátiť na daňový úrad, mali overiť pracujúci seniori a študenti.

V prípade, že máte svojich zamestnávateľov, mohli ste ich zhruba pred mesiacom požiadať o ročné zúčtovanie preddavkov na daň – to je totiž druhý spôsob, ako sa k preplatku, ak vám vychádza, dostanete. To je, samozrejme, možné len v prípade príjmov zo závislej činnosti.

Ak ste vlani nedosiahli príjmy vo výške 2 823,24 eura, povinnosť podávať priznanie podľa legislatívy nemáte. Mohli by ste sa však o pár eur pripraviť. Suma je polovicou nezdaniteľnej časti základu dane na daňovníka a mení sa každý rok.

Zákon stanovuje aj výnimky, keď je potrebné priznanie podávať aj pri príjmoch pod spomínanou hranicou. Buď ak je fyzická osoba v strate, alebo ju na to vyzval správca dane.

Prémiový obsah je dostupný iba pre predplatiteľov. Prihláste sa, alebo si kúpte predplatné.

Kliknite na tlačidlo Registrovať sa a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkami a ochranou súkromia.