Za vystúpenie Čarnogurského v relácii čelí RTVS správnemu konaniu

09.03.2022, 18:20 St

Ján Čarnogurský reční počas protestného zhromaždenia na v septembri 2021 v Bratislave. Foto: Jakub Kotian/TASR

Reláciu o Ukrajine s účasťou Jána Čarnogurského si všimol dozorový orgán. Správne konanie spustil, pretože relácia zrejme nebola objektívna a vyvážená. Prorusky orientovaný expremiér v nej hovoril bez kritických otázok moderátorky či priameho diskusného oponenta.

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) začala správne konanie voči RTVS v súvislosti s Jánom Čarnogurským ako hosťom relácie Správy a komentáre. TASR o tom informovala hovorkyňa RVR Lucia Michelčíková. Zároveň označila viaceré sťažnosti za neopodstatnené.

Diskusia z 22. februára 2022 s Čarnogurským, predsedom Slovensko-ruskej spoločnosti, bola venovaná situácii na východe Ukrajiny v kontexte uznania dvoch separatistických republík zo strany Ruska. Podľa RVR mohlo dôjsť k nezabezpečeniu objektívnosti a nestrannosti spravodajského programu. Podnet na RVR podala ministerka kultúry Natália Milanová (OĽaNO).

Expremiér a exminister spravodlivosti Čarnogurský v relácii obhajoval ruskú politiku na Ukrajine, kde podľa neho vyčíňajú fašistické skupiny. Dva dni po jej odvysielaní sa funkcie vzdal riaditeľ spravodajstva RTVS Vahram Chuguryan.

Správne konanie začala RVR aj v súvislosti s programom Tak takto?! vysielanom v televízii TA3, kde bol hosťom Juraj Draxler – bývalý politik a analytik. V diskusii s názvom Ukrajina na rozhraní dvoch impérií mohlo podľa RVR dôjsť k nezabezpečeniu objektívnosti a nestrannosti politicko-publicistického programu.

RVR tiež uznala za neopodstatnené viaceré sťažnosti na vysielanie. Týkali sa napríklad reklamných spotov rezortu zdravotníctva „Vakcína je riešenie“, nevyváženosti priestoru predstaviteľov jednotlivých politických strán či zásady nestrannosti a neutrality moderátora v súvislosti s takzvanou obrannou dohodou medzi SR a USA.

RVR zároveň udelila licenciu na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby JOJ 24 spoločnosti MAC TV s. r. o.

(tasr, haj)

Ďalšie články od Redakcia
Ďalšie články