Až 67 percent Sloveniek má problém pri nakupovaní oblečenia kvôli svojej postave

people-2557483_1280 Ilustračná fotografia: Pixabay

ŽILINA – Až 67 percent slovenských žien má problém pri nakupovaní oblečenia kvôli svojej postave. Podľa najnovšieho prieskumu mnohým značkám v ponuke produktov chýba väčšia diverzita, komfort či prehľadnosť.

Na tento fakt poukazujú výsledky aktuálneho prieskumu Fashion (Re)search módnej online platformy GLAMI. Na prieskume sa zúčastnilo viac ako 20 000 zákazníkov z 9 európskych krajín.

Podľa spomínanej platformy prezentovanie nereálnych ideálov krásy by nemalo vytvárať tlak na bežné ženy a mužov. ,,Naopak, reklamné kampane ich majú povzbudiť k telesnému uvedomeniu sa, vnímaniu a hľadaniu vlastného spôsobu, ako sa sebavedomo zapojiť do módneho sveta,“ uviedla platforma.

Z prieskumu vyplýva, že 63 percent mužov a 74 percent žien sa pri nakupovaní stretáva s rôznymi problémami súvisiacimi s typom postavy či konfekčnou veľkosťou. Hlavným dôvodom, ktorý spôsobuje najviac problémov, je nekonzistentné číslovanie medzi značkami. Ďalším problémom je obmedzená dostupnosť veľkostí a nedostatok trendových možností v rôznych veľkostiach.

Podľa portálu prijatím modelov rôznych veľkostí a tvarov môže toto odvetvie odstrániť predstavu idealizovaného tela a namiesto toho oslavovať reálnu krásu.

(SITA)


Ďalšie články