Progresívne Slovensko má šancu vyhrať voľby

Smer sa môže čoskoro dostať do problému stagnácie či poklesu svojich preferencií. Spolieha iba na výtlak svojho predsedu, jeho tlačoviek a videí na sociálnych sieťach. Tento typ rutinnej kampane však už nemá kde veľmi brať nových voličov. Píše Marek Maďarič.

356245516_799206574902980_3326074990367898562_n Foto: PS/FB

Pred viac než mesiacom na tomto mieste v komentári Hlas končí v pasci svojho imidžu sme predpovedali to, čo následne potvrdili aj viaceré prieskumy verejnej mienky – preferenčný pokles Hlasu a jeho prepad až za Progresívne Slovensko. Politickú situáciu odvtedy zamiešal aj jemný nárast Smeru a viaceré prieskumy, ktoré posunuli do budúceho parlamentu SNS a zároveň pokles Sasky a Sme rodina. Všeobecne sa z toho začala vyvodzovať priam panická správa, že začína byť po voľbách viac než pravdepodobný vznik koalície na čele so Smerom a za určitých okolností (vypadnutie Sasky, KDH a Sme rodina) dokonca aj bez Hlasu. Skúsim preto opäť ponúknuť trochu inú prognózu, ktorá vychádza z poznania trendov, informácií z prieskumov a, samozrejme, z pozorovania prebiehajúcej kampane.

Je pomerne prekvapujúce, že napriek početnému výskytu „mediálnych mágov“ v tímoch viacerých strán, je celkovo volebná kampaň zatiaľ pomerne mdlá a čo je ešte zarážajúcejšie, pri aktivitách väčšiny z nich akoby chýbala jasná stratégia. Bez tej sa však málokedy podarí samotnou kampaňou posunúť stranu o tých pár dôležitých percent hore nad ich volebný potenciál, ktorý si vytvorili dovtedajšou politickou prácou.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými  Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami