Prešov zmapoval ďalšie cyklotrasy pomocou novej aplikácie
PSK v predmetných okresoch zdokumentoval aktuálny stav cyklotrás, vyhodnotil náročnosť, vhodnosť pre rôzne typy bicyklov a získal podrobnú fotodokumentáciu s odporúčaniami na budúce riešenia a realizáciu.
„Podľa uskutočnenej pasportizácie je stav cyklotrás v mapovaných okresoch z dvoch tretín veľmi dobrý až dobrý, čo predstavuje vyše 82 percent. Vo vyhovujúcom stave je ďalších 16 percent cyklotrás na sledovaných územiach. Väčšina z nich sa nachádza na účelových cestách a len málo z nich je v nevyhovujúcom a havarijnom stave (1,5 percenta),“ uviedla Jeleňová.
[link url=https://kosice.standard.sk/447097/oz-malicek-kaviarne-podporia-predcasne-narodene-deti
Aj tieto skutočnosti sú podľa jej slov zaevidované v novej aplikácii, ktorá má mobilnú i webovú verziu. Slúžiť má v prvom rade pre cyklokoordinátora a pracovníkov Úradu PSK, taktiež pre cykloznačkárov a správcov cyklotrás, pričom nie je prioritne určená pre cyklistu – používateľa ako GPS navigácia.
„Vo webovej aplikácii Pasport cyklotrás v PSK sa konkrétne zobrazujú dáta zo všetkých zrealizovaných pasportov. Cieľom je ich prezentácia v priestore kvôli manažmentu a správe cyklotrás v kraji. Kraj aktuálne pripravuje aj verziu, ktorá bude určená širokej cyklistickej verejnosti,“ priblížila Jeleňová.
Ako povedala, poslednou, treťou fázou zmienenej pasportizácie sa pasport na území kraja zavŕšil. Nadviazal na predošlé dokumenty – na prvý spracovaný a odovzdaný pasport v roku 2020, týkajúci sa okresov Levoča a Prešov, s pokrytím tiež Sabinovského okresu, keď sa zmapovalo vyše 900 kilometrov cyklotrás. Nasledujúci sa realizoval v roku 2021 v okresoch Vranov nad Topľou, Stropkov, Svidník a Bardejov, kde sa celkovo preskúmalo vyše 1 600 kilometrov.
„Komplexné výsledky pasportu napokon ukážu, ktoré trasy je potrebné dobudovať a ktoré upraviť tak, aby vznikla komplexná cyklodestinácia v PSK,“dodala Jeleňová.