Aj tohtoročný september bol spojený s kampaňou zdravotných poisťovní zameranou na získanie poistencov. Okrem reklamy, ktorá vám sľubuje dovoz do konkrétnej nemocnice z akéhokoľvek miesta na Slovensku, mali ľudia možnosť spoznať množstvo ďalších benefitov. O tom, že sa kampaň podarila, svedčí 170-tisíc žiadostí o prestup. Ani v tomto roku však nečisté praktiky pri prepoisťovaní neostali za dverami.
Už v polovici októbra Úrad pre dohľad nad zdravotnom starostlivosťou priniesol predbežné čísla. Najúspešnejšou sa podľa toho stala poisťovňa Dôvera, ktorej odhadom od nového roka pribudne 40-tisíc poistencov. Čo sa týka jedinej štátnej poisťovne, scenár sa opakuje. Všeobecnú zdravotnú poisťovňu pravdepodobne opustí okolo 50-tisíc ľudí. Môžu byť za tým úsporné opatrenia, ku ktorým vedenie inštitúcie pristúpilo, keď okresalo náklady na kampaň.
Poistenci mohli prihlášky podávať do 30. septembra, ale pod novým logom budú od 1. januára. Novinkou je takzvané späťvzatie – historicky prvýkrát bude mať každý možnosť do 31. októbra svoje rozhodnutie zmeniť. Presnejšie údaje o výsledkoch preto poskytne úrad po spracovaní októbrových späťvzatí a komplexnom vyhodnotení koncom novembra 2023.