Lidl reaguje na vstup poľského reťazca Biedronka na slovenský trh
Lidl má v súčasnosti na Slovensku 164 predajní. Na rozdiel od susedných krajín, kde sa nachádzajú aj iné diskontné siete predajní, nemá na tunajšom trhu výraznejšiu konkurenciu.
Lokality pre svoje predajne vyberal Lidl v minulosti tak, aby tam bývalo aspoň päťtisíc obyvateľov, respektíve 15-tisíc v jej spádovej oblasti. Najnovšie reťazec hľadá nehnuteľnosti aj v lokalitách, kde žije aspoň dvetisíc obyvateľov, informuje denník Sme. To sú väčšie dediny v okolí okresných a krajských miest, prípadne okrajové štvrte väčších miest.
Analytik Ľubomír Drahovský sa domnieva, že expanziou do lokalít s menším počtom obyvateľov si Lidl zabezpečuje strategický priestor, aby mohol naďalej rásť aj s konkurenciou v oblasti diskontného predaja, ktorú bude predstavovať Biedronka.
Poľský reťazec Biedronka plánuje otvoriť prvé predajne na Slovensku koncom budúceho roka.
(sme)