Do Prešova dorazil prvý parciálny trolejbus: Jeho vybavenie vám vyrazí dych

Český producent dodal v uplynulých rokoch niekoľko desiatok vozidiel, medzi inými aj elektrobusy SOR EBN 8, ktoré boli do prevádzky zaradené len nedávno. Dopravný podnik mesta Prešov (DPMP) v rámci projektu DPMP, Nákup parciálnych trolejbusov obstarával celkovo 10 trolejbusov s batériovým pohonom v zložení 4 štandardné (12-metrové) a 6 kĺbových (18-metrových). Tieto nové plne nízkopodlažné vozidlá sú vybavené trakčnými batériami, ktoré umožňujú jazdu aj mimo trolejového vedenia, čo umožní rozšíriť pole pôsobnosti trolejbusovej dopravy v rámci siete MHD.

Mohlo by Vás zaujímaťDrienica sa mení na zimnú krajinu. Lyžiarsky svah začali zasnežovať

Štyri moderné trolejbusy s označením SOR TNS 12 ponúknu vďaka svojej výbave cestujúcim maximálne pohodlie. „Trolejbusy sú plne klimatizované a vybavené modernejším informačným a tarifným systémom. Štandardom pri všetkých nových vozidlách sa u nás stali USB nabíjačky pre dobíjanie mobilných zariadení, informačné LCD monitory a napríklad kamerový systém so záznamom v interiéri vozidla, či systém automatického počítania cestujúcich (APC). Prácu vodiča zlepšia aj bezpečnostný kamerový systém, ktorý bude snímať priestor pred a za trolejbusom, či kamera na zberači trolejbusu,“ upresnil hovorca DPMP Vladimír Tomek.

Foto: redakcia

Mohlo by Vás zaujímaťPrimátor Oľha to už nemôže ignorovať: Stretne sa s aktivistom Molitorisom

Vo výbave tiež nebude chýbať systém vonkajšej akustickej signalizácie pre cestujúcich so zrakovým postihnutím, ktorý na základe povelu z ovládača zahlási číslo linky a smer jazdy. Moderná elektrická výzbroj s rekuperáciou ušetrí náklady na prevádzku a poskytne komfortnejší priebeh jazdy. Trolejbus bude môcť prejsť v režime jazdy na trakčnú batériu vzdialenosť minimálne 12 kilometrov. Trolejbusy budú obsluhovať vybrané linky MHD, ktoré v súčasnej dobe obsluhujú štandardné naftové autobusy. Financovanie nákupu týchto štyroch trolejbusov je zabezpečené z 95 % z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšných 5 % pokryje DPMP z vlastných zdrojov. Celková hodnota zákazky je 2 022 120,00 € bez DPH, cena za jeden trolejbus je 505 530,00 € bez DPH.

(Zdroj: DPMP)

Parciálny trolejbus je už v Prešove. Foto: DPMP Juraj Handzuš

Jeden trolejbus stojí vyše pol milióna. Foto: DPMP Juraj Handzuš