Vojenské letisko Sliač sa zrejme nepodarí zrekonštruovať ani tento rok, potvrdil Kaliňák

Strategické vojenské letisko Sliač sa zrejme nepodarí zrekonštruovať ani tento rok, potvrdil minister obrany Robert Kaliňák. Modernizáciu letisko potrebuje pre prílet stíhačiek F-16. Rezort obrany zvažuje umiestniť nové stroje na letisku v Kuchyni.

Prvú stíhačku F-16 z USA, ktorá nesie slovenský znak, už zhotovili a ďalšie sú vo výrobe. Po ich dokončení mali pristáť na letisku Sliač, ktoré malo byť v tomto čase už zmodernizované. V roku 2019 vtedajší minister obrany Peter Gajdoš sľuboval, že sa rekonštrukcia stihne do roku 2022.

„Projekt bol vládou Petra Pellegriniho absolútne zanedbaný a my sme mali tri roky na to, aby sme pripravili všetku dokumentáciu a realizovali všetky stavebné kroky,“ povedal ďalší minister obrany Jaroslav Naď.

„Tá ešte nevie začať minimálne rok,“ povedal o dôležitej časti rekonštrukcie Kaliňák. Predstavuje rozšírenie rolovacích dráh či vybudovanie vstupov od obce Sielnica.

„Aj keď budeme naďalej pokračovať v najvyššom tempe, aj keď to zrýchlime, keď sa o to začneme starať. Pretože predchádzajúca vláda sa nestarala, tak teoreticky môžeme začať v lete,“ doplnil Kaliňák. Vtedy by už však na Slovensku mali pristáť prvé stíhačky zo Spojených štátov. 

Minister obrany chce ešte hovoriť s obyvateľmi obidvoch regiónov o pozitívach a negatívach umiestnenia stíhačiek. Potom by mal rokovať so Severoatlantickou alianciou, či sa môžu F-16 dočasne presunúť zo Sliača do Malaciek.

(rtvs)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac