Prieskum: Slováci si banku vyberajú podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu
Tretina opýtaných na svojej banke oceňuje najmä to, že nemá žiadne, prípadne má len nízke poplatky za vedenie účtu. Ďalšia viac ako štvrtina si najviac cení modernú mobilnú aplikáciu, ktorá sa ľahko ovláda a má mnoho užitočných funkcionalít.
Slováci berú do úvahy pri výbere banky aj kvalitný internet banking. Ten je kľúčový pre 35 percent klientov bánk. Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre štvrtinu a moderná mobilná aplikácia na správu financií je rozhodujúca pre 28 percent respondentov.
Z prieskumu takisto vyplynulo, že na odporúčanie svojich priateľov, známych či členov rodiny sa spolieha 10 percent respondentov a veľkosť banky berie do úvahy šesť percent oslovených.
„V čase vysokej inflácie a rastu životných nákladov budú klienti pravdepodobne obozretnejšie strážiť aj menšie výdavky z ich rodinných rozpočtov. Aj preto môže naberať na svojej dôležitosti práve faktor žiadnych alebo nízkych poplatkov spojených s vedením bežného účtu v banke,” konštatuje sociológ a riaditeľ agentúry Focus Martin Slosiarik.
Pre viac ako polovicu Slovákov by bol výrazný nárast poplatkov za vedenie bežného účtu najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky. S odstupom nasledujú faktory ako atraktívnejšie podmienky finančných produktov v inej banke či neprehľadné a nespoľahlivé internetové bankovníctvo. Presný prehľad o službách a výške poplatkov vo svojej banke nemá takmer štvrtina klientov bánk.
Reprezentatívny kvantitatívny online prieskum agentúry Focus pre mBank sa uskutočnil v novembri 2023 medzi populáciou vo veku od 18 do 60 rokov. Vzorkou bolo 944 respondentov.
(sita)