Do železníc investujú 40 miliónov eur

Investície nasledujú po nevyužití 200-miliónového balíka z plánu obnovy, ktorý mal pôvodne smerovať na vylepšenie koľají pod Tatrami. Teraz sa pozornosť obracia k menším, ale stále významným projektom, ktoré by mali prospieť obyvateľom južných a východných regiónov, a taktiež hlavnému mestu.

Medzi klúčove projekty patrí oprava poškodenej trate, ktorá sa začína v Novom Meste a smeruje až k prístavu, ako aj zahustenie koľají medzi Bratislavou a Trnavou, až po Leopoldov. Tieto projekty by mali byť zahájené už začiatkom apríla.

Aktuálne môže trať medzi Bratislavou a Trnavou obsluhovať 169 vlakov jedným smerom a 170 druhým smerom. Po realizácii projektu by mala priepustnosť trate vzrásť na približne 216 vlakov jedným smerom.

Okrem toho, rekonštrukcia trate by mala prispieť aj k zníženiu meškaní, keďže vlaky budú mať viac priestoru na manévrovanie a kratšie odstupy medzi sebou. Očakáva sa, že celý projekt by mal byť dokončený v marci 2026.

(hospodárske noviny)