Hlavná ekonomická poradkyňa Bidena: Čínska politika môže ohroziť životaschopnosť investícií v USA

Hlavná ekonomická poradkyňa Bidena: Čínska politika môže ohroziť životaschopnosť investícií v USA. Priemyselné kapacity Číny a jej vývoz v určitých odvetviach už dosiahli takú veľkosť, že môžu ohroziť životaschopnosť investícií v Spojených štátoch, vyhlásila vo štvrtok Lael Brainardová, hlavná ekonomická poradkyňa prezidenta Joea Bidena.

„Čína je teraz jednoducho príliš veľká na to, aby hrala podľa vlastných pravidiel,“ povedala Brainardová počas vystúpenia na pôde liberálneho think-tanku Centrum pre americký pokrok. „Priemyselná kapacita Číny a jej vývoz v niektorých odvetviach sú teraz také veľké, že môžu ohroziť životaschopnosť investícií v USA a iných krajinách,“ dodala.

Biden začiatkom tohto týždňa oznámil prudké zvýšenie dovozných ciel na celý rad čínskych dovozov vrátane batérií do elektrických vozidiel (EV), počítačových čipov a zdravotníckych výrobkov. Čínska vláda tento krok ostro kritizovala a pohrozila odvetnými opatreniami.

Brainardová tiež varovala, že nový cyklus nadmerných kapacít a prudkého nárastu vývozu, ktorý je výsledkom politiky vlády v Pekingu, by mohol mať nepriaznivé dôsledky pre amerických pracovníkov, podkopať trhové inovácie a hospodársku súťaž a odolnosť amerického dodávateľského reťazca.

„Poučili sme sa z minulosti. Tu v Amerike nemôže dôjsť k žiadnemu druhému čínskemu šoku,“ zdôraznila.

(tasr, afp)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac