Viaceré úseky železničných tratí budú mať status strategickej investície, vyplýva to z návrhov na určenie investičného projektu za strategickú investíciu z dielne Ministerstva dopravy SR, ktoré v stredu schválila vláda.
Na Záhorí smerom na Rakúsko a Česko bude strategickou investíciou projekt modernizácie železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR, úsek Malacky (mimo) – Kúty, či projekt zdvojkoľajnenia trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SK/AT (Marchegg), ako aj projekt modernizácie železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR.
Na severnom Slovensku bude strategickou investíciou investičný projekt modernizácie železničnej trate Čadca – Krásno nad Kysucou, ako aj modernizácia železničnej trate Žilina – Košice v úseku Liptovský Mikuláš – Poprad – Tatry (mimo), 5. etapa, traťový úsek Liptovský Hrádok – Paludza (Liptovský Mikuláš).
Na severovýchodnom Slovensku sa strategickou investíciou stal investičný projekt modernizácie železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy, časť: A2 Markušovce (mimo) – Vydrník (mimo).
(tasr)