Od uvedenia prvej bábiky Barbie od spoločnosti Mattel po prvý raz prichádza do hračkárstiev „nevidomá Barbie“. Podľa americkej firmy ide o súčasť snahy o zvýšenie inkluzivity sortimentu.
Bábiku vytvorili s cieľom „reprezentácie“ nevidiacich a slabozrakých detí, uviedol Mattel vo vyhlásení.
„Uvedomujeme si, že Barbie je oveľa viac, než len bábika. Predstavuje sebavyjadrenie a môže vytvoriť pocit spolupatričnosti,“ povedala senior viceprezidentka spoločnosti pre divíziu Barbie Krista Bergerová.
Spoločnosť spolupracovala s Americkou nadáciou pre nevidiacich, aby zabezpečila, že všetko od očí bábiky až po jej oblečenie presne zobrazuje nevidiacich a slabozrakých.
Bábika drží bielo-červenú palicu s mäkkým koncom, zatiaľ čo jej pohľad očí smeruje mierne nahor, aby „presne odrážal niekedy výrazný ‚pohľad‘ očí nevidiaceho“.
Po vykonaní testovania s nevidiacimi a slabozrakými deťmi sa rozhodlo, že bábika by mala byť oblečená do šiat s hmatovými látkovými detailmi vrátane ružového saténového trička a fialovej tylovej sukne.
Detaily, ako sú pútka na zapínanie na zadnej strane vrchného dielu bábiky a elastický pás na sukni, boli vytvorené v snahe zabezpečiť jednoduchšie obliekanie bábiky. Balenie je tiež prístupnejšie ako jeho štandardná ponuka a obsahuje slovo Barbie napísané Braillovým písmom na prednej strane krabice.
(guardian)