Začiatkom júla vstúpili do platnosti nové colné sadzby na elektroautá z Číny. Poplatky sa radikálne zvýšili. Brusel sa pre tento krok rozhodol s cieľom chrániť európske automobilové odvetvie. A to napriek tomu, že miestne automobilky lobovali za otvorený trh. Radikálne zvýšenie ciel však tlačí čínske spoločnosti do toho, aby investovali a otvárali prevádzky priamo na starom kontinente. Už mesiac po uvalení ciel sa tak hovorí o novej hrozbe.
Európska únia 4. júla uvalila na dovoz čínskych elektromobilov dodatočné clá. Hoci ich výška o niečo zaostáva za 100-percentnou sadzbou v USA, sadzby sú oproti pôvodným desaťpercentným takmer troj- až päťnásobne vyššie, v rozmedzí od 27,4 percenta po 47,6 percenta v závislosti od toho, ako konkrétna spoločnosť kooperovala s Európskou komisiou.
Tá po dlhom vyšetrovaní dospela k záveru, že čínski producenti prijímajú neférové dotácie od tamojšej vlády, vďaka čomu dokážu produkovať elektroautá „za bakšiš“ a európski výrobcovia im preto nedokážu konkurovať. Zvýšenie colných sadzieb preto malo postaviť všetkých výrobcov na rovnakú pomyselnú čiaru.