Spoločnosť Harley-Davidson po nátlaku motorkárov ustúpila od svojej "woke" politiky

„Už viac ako 120 rokov prináša Harley-Davidson radosť z jazdy na motocykli jazdcom na celom svete, bez ohľadu na to, kto sú, odkiaľ pochádzajú alebo v čo veria,“ uviedla spoločnosť vo svojom vyhlásení na sociálnej sieti X.

V reakcii na negatívne ohlasy spoločnosť uviedla, že ju „zarmútila negatívna reakcia na sociálnych médiách“ a objasnila, že od apríla nevykonáva politiku DEI, nemá kvóty na prijímanie zamestnancov a prestala sledovať ciele v oblasti výdavkov na rozmanitosť dodávateľov.

Vo vyhlásení tiež spoločnosť Harley-Davidson uvádza, že prehodnocuje svoje iniciatívy v oblasti vzdelávania zamestnancov a sponzoringu a zároveň sa zameriava na svojich najvernejších zákazníkov.

We remain committed to listening to all members of our community as we continue on our journey together as one Harley-Davidson. United We Ride. pic.twitter.com/0feGYhTUMh

— Harley-Davidson (@harleydavidson) August 19, 2024

"Woke" aktivity firmy odhalil amerciký konzervatívny aktivista Robby Starbuck. Jej činnosti v tomto smere podrobne opísal vo videu, ktoré následne uverejnil na sociálnej sieti X. Starbuck napríklad tvrdil, že 1 800 zamestnancov spoločnosti Harley-Davidson muselo absolvovať virtuálne školenie o tom, ako sa stať priateľmi LGBTQ+.

Okrem toho spoločnosť zaviedla aj „zákon o rovnosti“, v rámci ktorého umožnila vstup mužom na dievčenské toalety a do šatní. Spoločnosť tiež údajne poslala niektorých bielych zamestnancov mužského pohlavia na školenie o rozmanitosti zamerané výlučne na bielych mužov.

It’s time to expose Harley Davidson.@harleydavidson has been one of the most beloved brands in America but recently on CEO Jochen Zeitz’s watch, they’ve gone totally woke.

Here’s some of what we found:

• Openly supports “the equality act" which would allow men into girl’s… pic.twitter.com/15kPUy8WVY

— Robby Starbuck (@robbystarbuck) July 23, 2024

(dak)