Prečo Čína valcuje európske automobilové ikony. A ako z toho von

Zatiaľ čo európske spoločnosti pre pokles záujmu o elektrické autá bojujú o prežitie, tie čínske na kontinent veselo expandujú. V čom spočíva ich drvivá dominancia?

2 - Prečo Čína valcuje európske automobilové ikony. A ako z toho von.

Starý kontinent sa v roku 2024 prebral z elektromobilového sna. A veľmi tvrdo. Prví odvážlivci na trhu boli uspokojení a veľká časť bežných európskych spotrebiteľov elektrické autá pri ich súčasnom pomere cena/výkon a zlej nabíjacej infraštruktúre nechce. Svoje urobilo aj to, že štáty sa pre pandémiu, vojnu a krízy z toho plynúce v ostatných rokoch prudko zadlžovali. A už nemajú toľko finančných kapacít na pomáhanie stagnujúcemu odvetviu. V Nemecku je tak dotovanie elektromobilov minulosťou.

Dáta o predaji a registráciách elektrických vozidiel v Európe hovoria jasnou rečou – trh sa oproti vlaňajšku nielenže nepohol, dokonca sa scvrkáva. Za prvé tri kvartály tohto roka klesli predaje v medziročnom porovnaní o bezmála šesť percent. Podiel elektrických áut na európskom trhu klesol zo 14 na 13 percent.


Prémiový obsah je dostupný iba pre predplatiteľov. Prihláste sa, alebo si kúpte predplatné.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.