Zatiaľ čo európske spoločnosti pre pokles záujmu o elektrické autá bojujú o prežitie, tie čínske na kontinent veselo expandujú. V čom spočíva ich drvivá dominancia?
Starý kontinent sa v roku 2024 prebral z elektromobilového sna. A veľmi tvrdo. Prví odvážlivci na trhu boli uspokojení a veľká časť bežných európskych spotrebiteľov elektrické autá pri ich súčasnom pomere cena/výkon a zlej nabíjacej infraštruktúre nechce. Svoje urobilo aj to, že štáty sa pre pandémiu, vojnu a krízy z toho plynúce v ostatných rokoch prudko zadlžovali. A už nemajú toľko finančných kapacít na pomáhanie stagnujúcemu odvetviu. V Nemecku je tak dotovanie elektromobilov minulosťou.
Dáta o predaji a registráciách elektrických vozidiel v Európe hovoria jasnou rečou – trh sa oproti vlaňajšku nielenže nepohol, dokonca sa scvrkáva. Za prvé tri kvartály tohto roka klesli predaje v medziročnom porovnaní o bezmála šesť percent. Podiel elektrických áut na európskom trhu klesol zo 14 na 13 percent.