Američania minuli počas Čierneho piatka na online níákupy rekordných takmer 11 miliárd dolárov

Prieskum Adobe Analytics ukázal, že spotrebitelia nevyužívali umelú inteligenciu iba na vyhľadanie najlepších ponúk, ale aj na rýchlu lokalizáciu špecifických produktov či na informácie o výrobkoch.

Black Friday Nakupujúci počas Black Friday. Ilustračná fotografia: TASR/AP

Adobe Analytics tvrdí, že americkí spotrebitelia minuli počas Čierneho piatka na online nákupoch 10,8 miliardy USD (10,23 miliardy eur), čo predstavuje nový rekord. Medziročne sa tak maloobchodné tržby prostredníctvom online obchodov zvýšili o 10,2 percenta. Píše agentúra AFP.

Prekonanie 10-miliardovej hranice predstavuje pre elektronický obchod výrazný krok vpred, keďže v minulosti boli nákupy na Čierny piatok doménou najmä kamenných obchodov, povedal v reakcii na zmenu situácie na americkom maloobchodnom trhu Vivek Pandya, analytik Adobe Digital Insights, divízie softvérovej firmy Adobe.

Vysoké tržby pritom neboli dôsledkom vyššej inflácie, ale rastúceho dopytu, dodala spoločnosť Adobe. Najviac sa nakupovali hračky, šperky, domáce spotrebiče, telová a vlasová kozmetika a oblečenie.

Významnú úlohu počas tohtoročného Čierneho piatka zohrala podľa analytikov umelá inteligencia. Návštevnosť stránok využívajúcich umelú inteligenciu vzrástla oproti minuloročnému Čiernemu piatku až o 1800 percent, uviedla Adobe.

Vysoký dopyt pokračuje, pričom aj za pondelok po Čiernom piatku, ktorý je známy ako Cyber Monday, odhaduje Adobe rekordné online tržby. Tie by mali dosiahnuť 13,2 miliardy dolárov, o vyše 6 percent viac než pred rokom.

Za päť dní odo Dňa vďakyvzdania (28. 11.) do konca Cyber Monday minú americkí spotrebitelia v rámci online nákupov 40,6 miliardy dolárov, predpokladá Adobe. Ak sa odhad potvrdí, bude to znamenať medziročné zvýšenie online tržieb za toto obdobie približne o 7 percent.

(tasr)