|   2025-01-13 18:48:00

Národná banka Slovenska upozorňuje na podvody, kde bolo zneužité jej meno

„Telefonicky kontaktujú ľudí s informáciou, že si cudzia osoba v ich mene zriadila viacero finančných produktov alebo zablokovala či zrušila už existujúce finančné produkty. Následne sa snažia získať citlivé osobné údaje, prípadne získať prístup k bežnému účtu klienta,“ vysvetlila Národná banka Slovenska s tým, že ide o podvodné konanie.

„Je nebezpečné, pretože volajúci navodzuje stav ohrozenia finančných prostriedkov a vydáva sa za zamestnanca Národnej banky Slovenska. Táto osoba aktuálne vystupuje pod menom ‚Peter Martin‘,“ priblížila banka. Volajúci podvodníci navyše majú vopred získané informácie o osobe, ktorej volajú, „čím sa snažia zvýšiť svoju dôveryhodnosť“.

„Národná banka Slovenska nekontaktuje žiadnych klientov za spomínaným účelom a nepožaduje od nich osobné údaje,“ upozornila NBS s výzvou, aby pri pokuse o kontakt ľudia obmedzili komunikáciu s týmito podvodníkmi.

Ak ste im už poskytli informácie alebo kópie dokladov totožnosti, je vhodné to nahlásiť polícii i svojej banke, dodala NBS.

(nbs)