Šéf Jaguaru odchádza po nevydarenej dúhovej revolúcii

Generálny riaditeľ spoločnosti Jaguar Land Rover (JLR) Adrian Mardell oznámil svoj odchod po viac než 30 rokoch pôsobenia v automobilke. Krok prichádza len pár mesiacov po spustení masívne kritizovanej reklamnej kampane v rámci rebrandingu značky Jaguar, informuje Fox Business.

Pod sloganom „Copy Nothing“ sa Jaguar pokúsil o radikálnu zmenu imidžu – bez jediného záberu na auto. Namiesto techniky, výkonu či dizajnu značka prezentovala androgýnnych modelov v teatrálnych kostýmoch a výzvy ako „Prekonajte stereotypy“. Video, ktoré si za deň pozrelo takmer 47 miliónov ľudí, však vyvolalo búrku nesúhlasu.

Konzervatívni komentátori kampaň prirovnali k fiasku značky Bud Light, obvinili Jaguar z „podľahnutia woke ideológii“ a ignorovania vlastných zákazníkov. Pre mnohých je reklama príkladom, ako ďalšia tradičná značka uprednostnila ideologické signály pred praktickým posolstvom produktu.

Hoci JLR tvrdí, že Mardellovo rozhodnutie súvisí s jeho odchodom do dôchodku, načasovanie vyvoláva otázky. Pod jeho vedením prechádzal Jaguar transformáciou na „luxusnú elektrickú budúcnosť“, no reklama podľa mnohých ukázala, že značka stratila kontakt so svojím základným publikom.

(mja)