|   2025-08-09 13:41:00

Americké clá: Taliani spúšťajú kampaň za nákup európskych výrobkov

„Kupujeme európske výrobky“ je slogan novej kampane talianskeho združenia na ochranu spotrebiteľov Movimento Consumatori, ktorá sa začala v piatok (8. 8.).

Cieľom je posilniť domáci dopyt v reakcii na clá zavedené Spojenými štátmi. „Clá zasiahnu európsky export, čo sa prejaví na ziskoch firiem, zamestnanosti a mzdách, ktoré v Taliansku už aj tak patria medzi najnižšie v Európe,“ uviedol šéf združenia Gustavo Ghidini v rozhovore pre milánsky denník Corriere della Sera.

Kampaň nie je zameraná proti USA, snaží sa prispieť k posilneniu európskej ekonomiky. Vyzýva občanov, aby uprednostňovali výrobky s označením Made in Europe, čím podporia priemysel a pracovné miesta v Európe.

„Spotrebiteľ a zamestnanec sú jedna a tá istá osoba. Ak chránime európsku výrobu, chránime aj celú spoločnosť,“ uviedol Ghidini.

Zväz talianskeho priemyslu Confindustria očakáva, že americké clá spôsobia pokles exportu o 22,6 miliárd eur ročne.

Podľa zväzu je problémom, že k clám sa pridalo aj výrazné oslabenie amerického dolára voči euru. Od začiatku roka dolár voči spoločnej mene stratil 12 percent až 13 percent, pričom v dlhodobejšom horizonte by sa jeho prepad mohol prehĺbiť až na 20 percent.

(tasr, red)