Dopravné zápchy v Žiline pribúdajú. V kolónach už nečakáme len v piatok, ale každý deň. Cesty sú prepchaté vozidlami zo všetkých strán, čo spôsobujú najmä dva faktory – vyššia intenzita tranzitnej dopravy a aktuálne dopravné obmedzenia v meste.
Jedným z dôvodov je rekonštrukcia železničného uzla. S tým súvisí napríklad aj uzatvorenie podjazdu Kysucká v centrálnej časti mesta, pričom toto obmedzenie len nedávno predĺžili do konca mája 2025.
Vyriešiť súčasnú zlú dopravnú situáciu v meste sa nedá šibnutím čarovného prútika. Je to zložitejšie. Riešením nie je nainštalovať viac semaforov pri vstupe do mesta zo všetkých strán, lebo regulácia vonkajšej dopravy by spôsobila problémy inde. Už teraz sú pod Strečnom časté zápchy a ak by pristúpili k spomínanému riešeniu, doprava z tohto smeru by mohla skolabovať. Podobný scenár by zrejme nastal aj zo západného, severného a južného smeru.
Motoristom nezostáva nič iné, len sa obrniť trpezlivosťou. Nervy zo železa budú musieť mať minimálne do polovice roka 2025, keď by už mali byť ukončené dva veľké projekty.
Zlepšiť dopravnú situáciu v Žiline výrazne pomôže dobudovanie vyššej dopravnej infraštruktúry. Až po dokončení tunela Višňové – Dubná Skala a rekonštrukcii železničného uzla (a tomu prislúchajúcich stavieb – podjazd Kysucká a nový most nad železničnú trať v blízkosti železničnej a autobusovej stanice z Ul. 1. mája na Ul. Ľavobrežnú) sa intenzita cestnej dopravy v meste dostane na štandardnú úroveň.
Toto sú kľúčové body. Okrem nich čiastočne pomôže v rámci aktualizovaného generelu dopravy aj plánovaná výstavba ciest, ako napríklad na najväčšom žilinskom sídlisku Vlčince, kde chcú o niekoľko rokov zrealizovať v úseku od vysokoškolských internátov po Rosinskú cestu rozšírenie dvoch jazdných pruhov na štvorprúdovku.