BRATISLAVA – V novembri otvorili vo veľkom štýle jednu z najmodernejších prevádzok svojho druhu na Slovensku – Tempo supermarket COOP Jednota, ktorý sa nachádza v novootvorenom obchodnom centre Tehelko. Spustenie prevádzky samotného Tehelka však prebehlo pomerne nenápadne. Čo okrem spomínaného supermarketu v Tehelku nájdete a čím sa chce líšiť od konkurencie?
OC Tehelko má dopĺňať sieť obchodných centier v Bratislave, ktorá je už sama o sebe pomerne prehustená. Nemá však ambíciu konkurovať veľkým nákupným centrám, akými sú Polus alebo Central, ktoré sa nachádzajú v jeho blízkosti. Jeho podoba má omnoho komornejší charakter.
Na ploche 9-tisíc m2 bude približne 30 predajní. „Konečný počet prevádzok je okolo 30, ale presný počet závisí aj od nových nájomníkov, ktorí doplnia už otvorené prevádzky a ich dispozičných riešení,“ priblížila Bratislavskému Štandardu marketingová vedúca Grafobal Group development, a. s., Ivana Tittelová.
Špecifickým je aj jeho situovanie v rámci širšieho komplexu Národného futbalového štadióna, ku ktorému prislúcha aj administratívna budova Tower 5 a byty Tehelné pole s 350 bytovými jednotkami. „To samo o sebe tvorí určitú kúpnu silu. Preto sme si zakladali na výbere kvalitného potravinára, aby sme zákazníkom ponúkli kvalitné výrobky. Sme veľmi radi, že súčasťou obchodného centra sú aj COOP Jednota so svoju divíziou Tempo supermarket, ktorá sa po dlhšom období vracia do Bratislavy a prináša naozaj osobitý prístup ku zákazníkom,“ povedala nám na margo konkurencieschopnosti Tittelová. Postupné zapájanie sa do komunitného života považuje za ich prioritu, keďže väčšina ich zákazníkov je zároveň ich susedmi.
Jeho špecifické situovanie v rámci jedného z najdôležitejších športových areálov u nás sa odrazí aj na zastúpení prevádzok. Nekladie si za cieľ prilákať zákazníka na fashion značky, hoci aj tie tu nájdu svoje zastúpenie. Bude tu sústredených viacero špecializovaných športových predajní a okrem poskytovania adekvátnych služieb obyvateľom okolitých rezidenčných projektov si kladie za cieľ rozvíjať športový potenciál tohto miesta.
„Tehelko je súčasťou Národného futbalového štadióna, ktorý ročne priláka na rôzne kultúrne a športové podujatia státisíce fanúšikov. Preto značný pomer prenajímateľnej plochy tvoria aj špecializované športové predajne. Jeho súčasťou bude aj fanshop domáceho futbalového klubu,“ vysvetlila nám Tittelová obchodnú stratégiu centra.
Na utorok 12. decembra je pripravovaná jedna z akcií špotového charakteru. Bude sa tu konať autogramiáda ŠK Slovan Bratislava pred zápasom s NK Olimpija Ljublajana. Okrem možnosti vidieť svojich obľúbených hráčov a získať ich podpisy, sa fanúšikovia od 16:00 môžu zapojiť do sprievodných aktivít, akými sú súťaže o vstupenky na spomínaný zápas, turnaj vo futboxe pre deti alebo ponuka hier na LED dotykovej stene Multiball.
Prioritou zásadného charakteru každého obchodného centra je parkovanie. V Tehelku je k dispozícii podzemné parkovisko s kapacitou 270 parkovacích miest s vjazdom z Bajkalskej ulice.
Jednou z dlhodobých požiadaviek kladených na stavby vo verejnom priestore sú ekologické riešenia. Tomuto trendu nechce ostať budova nič dlžná. Stavba získala v roku 2019 ocenenie EFEKTIA za energetickú efektívnosť v kategórii súkromný sektor. „Tehelko využíva vo veľkej miere obnoviteľné zdroje, čím bol Národný futbalový štadión v tomto smere vyhlásený za jedinečný svojho druhu,“ doplnila zelené smerovanie objektu Tittelová.
Národný futbalový štadión na Tehelnom poli bol slávnostne otvorený v roku 2019. Jeho komplexné riešenie ďaleko presahovalo rozmer športového zázemia futbalistov. Kritike čelil pre viaceré skutočnosti. Neštandardné situovanie v rámci obytnej zóny či architektonické riešenia sa nestretli s veľkým pochopením.
S otvorením Tehelka sa dlho otáľalo. Jednou z viacerých príčin bola aj pandémia COVID-19. Počnúc novembrom však vstupuje na trh nový hráč, ktorý sa snaží vyhraniť voči ostatným nákupným centrám. Či je jeho vstup na presýtený trh rentabilným krokom, o tom rozhodnú v konečnom dôsledku až zákazníci.