Rezort dopravy uvažuje o oživení projektu R1 od Mosta pri Bratislave po Sereď
Vo videu na sociálnej sieti to uviedol minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru-SD) s tým, že pripravenosť projektu je aktuálne na nulovom bode, spustenie výstavby v tomto volebnom období preto nie je reálne.
„Projekt je dnes v štádiu takmer nula. Je vypracovaná štúdia, sú pripravené tri varianty trasovania. V minulosti začali posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA), avšak v nejakom momente to zastavili a dnes ideme začínať od začiatku,“ zhodnotil Ráž.
Projekt vznikol ešte v 90. rokoch a hovorí o prepojení, ktoré by sa malo začínať v Moste pri Bratislave a na existujúcu rýchlostnú cestu by sa malo napájať medzi Vlčkovcami a Sereďou. Šlo by o úsek dlhý 39 až 42 kilometrov.
Ráž priblížil, že úsek rýchlostnej cesty by mal byť súbežný s D1 medzi Trnavou a Bratislavou. Tá je podľa ministra v súčasnosti už preťažená, preto sa v minulosti uvažovalo o jej odľahčení výstavbou štvrtého pruhu. Postaviť súbežnú cestu by však podľa Ráža bolo lepšie riešenie.
„Vybudovať súbežnú cestu je z viacerých dôvodov lepšie riešenie. Práve takýto kúsok R1, 40-kilometrový, by umožnil celému tranzitu z ČR a Rakúska smerovať priamo na Nitru. Vyhli by sa D1 a križovatke Trnava a priamo by boli na R1. Z D4 na R1, odťaží to D1, netreba budovať štvrtý pruh a zároveň máme súbežnú cestu, na ktorú sa dá presmerovať doprava,“ priblížil minister.
Doplnil, že s projektom sa v tomto volebnom období začať nepodarí. „Táto diaľnica dnes nemá ešte nakreslenú ani čiarku. Keď sa do toho pustíme, tak budeme radi, ak sa nám to podarí vyprojektovať a pripraviť pre budúcu administratívu a budúceho ministra,“ uviedol Ráž.
(tasr, mas)