BRATISLAVA – Rozpačitý začiatok. Takto by sa dal charakterizovať úvod novej mestskej aplikácie, ktorá má uľahčiť obyvateľom hlavného mesta, ako aj jeho návštevníkom, parkovanie v zónach regulovaného parkovania PAAS. Po veľkolepom ohlásení na sociálnych sieťach, sa hneď v úvode stala aplikácia nedostupnou.
Bratislava spúšťa novú mestskú aplikáciu PAAS, platbu parkovného cez SMS, ako aj nové klientske miesto na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu. Novinkou je tiež možnosť predčasného ukončenia parkovacieho lístka. Tak znie odkaz uverejnený na sociálnych sieťach hlavného mesta.
Od spustenia regulovaného parkovania mohli návštevníci zón platiť parkovné prostredníctvom niektorej z už existujúcich mobilných aplikácií externých partnerov. Využiť tak mohli dostupné aplikácie od spoločností Hopin, Parkdots, Easypark, Bmove a Ubian.
Aby však platenie mobilom bolo čo najjednoduchšie, a hlavne, aby hlavné mesto v prípade problémov dokázalo poskytnúť čo najkvalitnejšiu podporu, prišlo s vlastnou verziou mestskej aplikácie PAAS, ktorá sa tak stane šiestou dostupnou aplikáciou v poradí.
Podľa vyjadrení z magistrátu vám vie byť nápomocná vo viacerých situáciách. Viete si v nej napríklad nájsť prehľadnú mapu, ktorá automaticky určí vašu polohu a obsahuje rovnako aj informácie o záchytných parkoviskách.
V aplikácii si rovnako viete predĺžiť či predčasne ukončiť vaše parkovacie lístky a zaplatíte tak len za reálne využitý čas parkovania. Zároveň vás aplikácia podľa magistrátu vie upozorniť na končiacu platnosť parkovacieho lístka.
Či je tomu naozaj tak, sme však overiť nevedeli. Magistrát totiž krátko po ohlásení spustenia novej aplikácie priznal technické problémy, ktoré bránia v plnom využívaní aplikácie.
„Vzhľadom na zvýšený záujem o novú aplikáciu evidujeme komplikácie so službou externého dodávateľa. Novým užívateľom v procese registrácie aktuálne nie sú doručované overovacie SMS. S dodávateľom služby sme v kontakte a snažíme sa o čo najrýchlejšie vyriešenie tejto situácie. Dovtedy, žiaľ, nie je možné realizovať registrácie nových používateľov,“ uvádza sa v stanovisku hlavného mesta.
Tí, ktorí registráciu stihli, môžu podľa magistrátu aplikáciu a nákup lístkov bez problémov využívať. Ostatných budú po odstránení technického problému informovať.
Novinkou je aj možnosť platby prostredníctvom sms správy. Túto možnosť deklaroval magistrát v samotnom všeobecne záväznom nariadení už na začiatku roka. Nakoniec ju však po problémoch s verejným obstarávaním spúšťa až teraz.
Pri platbe prostredníctvom SMS správy stačí, ak cez SMS zadáte: „kód úseku parkovania, EČV vozidla, ktoré parkuje a počet hodín parkovania” (príklad: 2035 XX123XX 1) a odošlete ju na číslo 2200.
Cena parkovania cez SMS je však oproti platbe cez aplikáciu či parkomat o 20 percent vyššia. Poslanci mestského zastupiteľstva sa totiž na návrh mesta rozhodli, že poplatky, ktoré si účtujú operátori, prenesú na samotných parkujúcich.
A hoci je vysúťažený poplatok od spoločnosti Mediatex, s. r. o., nakoniec len na úrovni necelých 14 percent, v takom Starom Meste si aj napriek tomu za hodinu parkovania prostredníctvom SMS správy zaplatíte 2,4 eura oproti 2 eurám prostredníctvom mobilnej aplikácie či parkomatu.
Tabule s informáciami ohľadne SMS platieb sú v jednotlivých regulovaných zónach osádzané práve v týchto dňoch.
Aby nebolo noviniek málo, hlavné mesto prichádza aj s novým klientskym centrom. Nájsť ho môžete na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu. Otvorené je v pondelok medzi 8:00 až 17:00, v utorok až štvrtok medzi 8:00 až 16:00 a v piatok v čase medzi 8:00 až 15:00.
Ak sa však rozhodnete klientske centrum v uvedených hodinách navštíviť, dajte si pozor na parkovanie. Zimný štadión Ondreja Nepelu je už súčasťou regulovanej zóny parkovania Tehelné pole a tak je dôležité pri návšteve zákazníckeho centra za parkovanie v tejto časti zaplatiť. Podobne je na tom aj susedná časť Starý Ružinov.