Austrálsky pretekár Oscar Piastri z tímu McLaren dosiahol svoje prvé víťazstvo v F1

Austrálsky pretekár Oscar Piastri z tímu McLaren dosiahol svoje prvé víťazstvo v F1, keď triumfoval na Veľkej cene Maďarska v trinástych pretekoch sezóny.

Ve¾ká cena Maïarska F1 na okruhu Hungaroring

Do cieľa prišiel tesne pred tímovým kolegom Britom Landom Norrisom, ktorý mu tri kolá pred koncom na pokyn tímovej réžie prepustil pozíciu. Tretí finišoval Brit Lewis Hamilton na Mercedese.

Na čele priebežného poradia je naďalej Max Verstappen z Red Bullu, ktorý prišiel do cieľa na piatej priečke. Dvadsaťtriročný Piastri dosiahol prvý triumf v kariére v 35. pretekoch. Stal sa zároveň už siedmym jazdcom, ktorý dokázal zvíťaziť v prebiehajúcej sezóne.

Úvod priniesol okamžitý súboj dvoch pretekárov na McLarenoch, ktorí odštartovali z prvého radu. Norris si neudržal pozíciu a do čela sa dostal Piastri. Predbehnúť sa ich snažil Verstappen, ktorý sa dostal mimo trate, no napokon si rýchlo vybojoval pozíciu za priebežným lídrom. Komisári krátko na to posúdili Verstappenovu snahu ako nedovolenú, nariadili mu prepustiť druhé miesto Norrisovi. Piastri následne zvyšoval náskok, po 15 kolách bol trojsekundový. Verstappen mal problémy s pneumatikami a jeho manko na Piastriho narastalo.

Pretekmi na Hungaroringu sa sezóna MS F1 preklopila do druhej polovice. Štrnáste preteky dvadsaťštyridielneho seriálu ročníka 2024 sú na programe už o týždeň 28. júla na belgickom okruhu Spa-Francorchamps.

(tasr)


Majiteľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg priznal americkému Kongresu jeden z najmasívnejších cenzorských zásahov zo strany vládnej moci voči nepohodlným názorom občanov v modernej histórii. Nešlo pritom o ochranu utajovaných skutočností či iných zákonných dôvodov, ale o krytie korupcie a umlčiavanie kritikov pandemických opatrení. Tento prípad ukazuje, ako veľmi dôležitý je zákaz cenzúry, a prečo je toto ústavné právo potrebné neustále strážiť. Viac v článku.

prečítať viac

Automobilovému koncernu Volkswagen prerástli problémy s konkurencieschopnosťou cez hlavu. Skupina hlási najväčší problém práve vo svojej vlajkovej značke Volkswagen, ktorej ziskové marže sú už dlhší čas príliš nízke.

prečítať viac