Biedronka odkladá príchod na Slovensko na rok 2025
Spoločnosť Jerónimo Martins, materská firma Biedronky, uviedla, že posun je nevyhnutný z dôvodu zabezpečenia všetkých potrebných formalít, licencií a príprav na bezproblémový štart prevádzky.
Reťazec plánoval vstup na slovenský trh ako strategický krok, ktorý mal využiť obdobie zvýšených výdavkov počas Vianoc.
Prvé predajne Biedronky by sa mali nachádzať v mestách Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica, Zvolen, Miloslavov a Liptovský Mikuláš.
Tieto lokality už začali s prípravou, pričom spoločnosť aktívne hľadá zamestnancov na rôzne pozície. Biedronka pritom zdôrazňuje, že jej ponuka bude zahŕňať nielen potraviny a drogériu, ale aj lokálne slovenské produkty, informuje portál Aktuality.
Príchod Biedronky na Slovensko predstavuje prvý vstup významného maloobchodného reťazca po dvoch desaťročiach. Spoločnosť plánuje konkurovať silným hráčom na slovenskom trhu, ako sú Lidl, Kaufland, Coop Jednota, Tesco či Billa, a priniesť cenovú konkurenciu v segmente diskontných predajní.
Biedronka je v Poľsku známa svojimi vlastnými značkami, ako sú Mliečna dolina, Naše dobroty či Krajina mäsa.
Podľa slovenskej aliancie moderného obchodu vstup Biedronky zintenzívni súťaž medzi obchodnými reťazcami. Predpokladá sa, že cenové akcie a dôraz na privátne značky ovplyvnia správanie spotrebiteľov aj cenovú politiku konkurencie.
Materská spoločnosť Jerónimo Martins zároveň zdôraznila, že plánuje predávať množstvo slovenských výrobkov a ponúkať kvalitné potraviny za prijateľné ceny.
(mm)