|   2025-01-16 12:36:21

Ruský diskontný reťazec v Česku napreduje, expanzia na Slovensko sa však zastavila

Mere aktuálne prevádzkuje obchody v mestách Písek, Most, Příbram a Plzeň. Najnovšie sa reťazec pripravuje na otvorenie predajní v Ústí nad Labem a Jihlave.

Podľa pracovných inzerátov a komunikácie na sociálnych sieťach by prevádzka v Jihlave mala otvoriť svoje brány už vo februári.

Ambície pritom zahŕňajú až 50 predajní po celej Českej republike. Podľa portálu Pagenotfound.cz reťazec v roku 2023 zdvojnásobil svoje tržby, ktoré vzrástli z 93 miliónov českých korún na 193 miliónov, čo predstavuje približne 7,6 milióna eur, referuje portál HNonline.

Aj napriek pôvodným plánom na vstup na slovenský trh v roku 2022 sa expanzia zatiaľ neuskutočnila. Spoločnosť Mere v tomto smere neposkytla aktuálne vyjadrenie.

V zahraničí čelil reťazec viacerým komplikáciám, vrátane neúspechu v Spojenom kráľovstve pre vojnu na Ukrajine, protestom spotrebiteľov v Poľsku a Pobaltí či nutnosti rebrandingu na značku My Price v Belgicku a Poľsku.

Úspech reťazca v Česku spočíva v jeho schopnosti ponúknuť extrémne nízke ceny, čo je možné vďaka minimalistickej marketingovej stratégii.

Produkty sú zákazníkom prezentované priamo na paletách a predávajú sa vo väčších baleniach prevažne od výrobcov z východnej Európy. V portfóliu Mere nájde zákazník nielen potraviny, ale aj drogériu, oblečenie a domáce potreby.

Podľa odborníka na marketing Roberta Le Veneura tento koncept láka predovšetkým zákazníkov, ktorí oceňujú nízke ceny a priamu ponuku bez zbytočných výdavkov na reklamu.

Tovar si zákazníci často odporúčajú medzi sebou, pričom propagácia prebieha primárne na sociálnych sieťach.

(mm)