Ruský diskontný reťazec v Česku napreduje, expanzia na Slovensko sa však zastavila
Mere aktuálne prevádzkuje obchody v mestách Písek, Most, Příbram a Plzeň. Najnovšie sa reťazec pripravuje na otvorenie predajní v Ústí nad Labem a Jihlave.
Podľa pracovných inzerátov a komunikácie na sociálnych sieťach by prevádzka v Jihlave mala otvoriť svoje brány už vo februári.
Ambície pritom zahŕňajú až 50 predajní po celej Českej republike. Podľa portálu Pagenotfound.cz reťazec v roku 2023 zdvojnásobil svoje tržby, ktoré vzrástli z 93 miliónov českých korún na 193 miliónov, čo predstavuje približne 7,6 milióna eur, referuje portál HNonline.
Aj napriek pôvodným plánom na vstup na slovenský trh v roku 2022 sa expanzia zatiaľ neuskutočnila. Spoločnosť Mere v tomto smere neposkytla aktuálne vyjadrenie.
V zahraničí čelil reťazec viacerým komplikáciám, vrátane neúspechu v Spojenom kráľovstve pre vojnu na Ukrajine, protestom spotrebiteľov v Poľsku a Pobaltí či nutnosti rebrandingu na značku My Price v Belgicku a Poľsku.
Úspech reťazca v Česku spočíva v jeho schopnosti ponúknuť extrémne nízke ceny, čo je možné vďaka minimalistickej marketingovej stratégii.
Produkty sú zákazníkom prezentované priamo na paletách a predávajú sa vo väčších baleniach prevažne od výrobcov z východnej Európy. V portfóliu Mere nájde zákazník nielen potraviny, ale aj drogériu, oblečenie a domáce potreby.
Podľa odborníka na marketing Roberta Le Veneura tento koncept láka predovšetkým zákazníkov, ktorí oceňujú nízke ceny a priamu ponuku bez zbytočných výdavkov na reklamu.
Tovar si zákazníci často odporúčajú medzi sebou, pričom propagácia prebieha primárne na sociálnych sieťach.
(mm)