Preskočiť na obsah
EkonomikaHospodárstvo

Daň z finančných transakcií opäť menili. Termín na nahlásenie účtu sa pritom kráti

Návrhy niektorých politikov na zrušenie kontroverznej dane sú podľa rezortu financií len politikárčením. Avšak ani hlasy iných odborníkov nepadli na úrodnú pôdu, pritom zákon má za sebou v krátkom čase už tretiu novelizáciu.

Ladislav Kamenický. Foto: Martin Baumann/TASR

Ladislav Kamenický. Foto: Martin Baumann/TASR

Publikované: 

Onedlho všetkým podnikateľom vyprší prvá povinnosť v súvislosti s touto novozavedenou daňou. Týka sa založenia takzvaného transakčného účtu, čo by každý, koho sa to týka, mal stihnúť do konca marca. No a tí, ktorí už účtom či dokonca viacerými disponujú, budú musieť bankám nahlásiť, ktoré konto bude vedené primárne v súvislosti s podnikaním.

Zákon zároveň stanovuje, ktorých firiem sa povinnosť zriadenia, respektíve nahlásenia takého účtu týka. "Z neho bude banka ako platiteľ dane strhávať transakčnú daň z debetných transakcií, okrem výnimiek ako sú napríklad odvody," vysvetľuje pre Štandard Miriam Belušová, generálna sekretárka Slovenského živnostenského zväzu.

Nie všetko však bolo v predchádzajúcom znení zrozumiteľné. Odpoveďou na viaceré nejasnosti, pre ktoré sa zákon menil už v novembri, teda má byť tretia novela. Tou sa vo februári opäť rozšíril počet subjektov, ktoré sa tejto dani vyhnú. Novela upravila aj odpočet dane či parametre oznamovacej povinnosti.

Štandard preto prináša odpovede na viaceré otázky, ktoré aktuálne robia osobám – podnikateľom vrásky a prehľad toho, čo by každý z nich mal pred 1. aprílom vedieť.

Prémiový obsah je dostupný iba pre predplatiteľov. Prihláste sa, alebo si kúpte predplatné.

Kliknite na tlačidlo Registrovať sa a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkami a ochranou súkromia.