Nestáva sa často, aby sa radikálne feministky spojili s konzervatívcami. Spoločne ich však vydesilo predstavenie novej hry londýnskeho divadla Globe. Ide o repliku rovnomenného alžbetínskeho divadla, ktoré sa preslávilo predovšetkým ako domáca scéna Williama Shakespeara. Originál vyhorel v roku 1613, terajšie divadlo sa postavilo v roku 1997 na pravom brehu Temže, len asi 230 metrov od umiestnenia pôvodného Globe.
Divadlo sa špecializuje na uvádzanie hier bardov, ako by ich mohli zažiť diváci na prelome 16. a 17. storočia. To znamená bez umelého osvetlenia, mikrofónov a podobných moderných vymožeností. Toto staromilstvo sa však nie vždy premieta do repertoáru. Globe pred pár dňami oznámil uvedenie novej pôvodnej hry s názvom I, Joan, čiže Ja, Jana. Má ísť o prerozprávanie života Jany z Arku, v ktorom je francúzska svätica, mučenica a hrdinka nebinárna a používa zámená they/them alebo oni.
Chcelo by sa nad tým mávnuť rukou. Umelci, a divadelníci obzvlášť, sa radi vyžívajú v provokáciách a snažia sa šokovať divákov. Takzvaný „gender blind“ a „race blind“ casting, čiže situácie, keď sa herci obsadzujú do rolí bez ohľadu na pohlavie a rasu postavy, už nikoho zo stoličky nezdvihne.