Podľa výsledkov exkluzívneho prieskumu pre Štandard odmieta očkovanie iba 24,3 percenta Slovákov.
Najdôležitejšia téma súčasnosti u nás, aj po celom svete, je očkovanie proti Covid-19. Keď bude očkovanie úspešné a rýchle, zvlášť v rizikových skupinách obyvateľstva, môže to znamenať rýchly návrat k normálnemu životu.
Slovenská verejnosť bola ešte nedávno voči očkovaniu značne skeptická, na prelome októbra a novembra sa chcelo očkovať iba 26,8 percenta obyvateľov. Prieskum denníka Štandard ukazuje, že všetko je inak a pôvodná opatrnosť za uplynulé týždne ustúpila, viac ako dve tretiny ľudí sa chcú dať očkovať.
Na otázku Dáte sa očkovať proti Covid-19? odpovedalo až 66,9 percenta súhlasne, naopak 24,3 percenta očkovanie odmieta, nerozhodnutých je 8,1 percenta, na otázku nechcelo odpovedať 0,7 percenta opýtaných.
Respondentom sme položili uzavretú otázku, kde si mohli vybrať jednu z nasledujúcich odpovedí: (a) Áno, chcem sa zaočkovať, aj keď nie som riziková skupina, robím to kvôli iným, (b) áno, chcem sa zaočkovať, pretože sa cítim byť súčasťou rizikovej skupiny, (c) nie, nechcem sa očkovať, pretože nie som riziková skupina, (d), nie, nechcem sa nechať očkovať, aj keď som riziková skupina, (e) nie som rozhodnutý, (f) nechcem odpovedať.
Zisťovali sme tiež, ako sa k téme očkovania stavajú voliči jednotlivých strán. Najväčšími zástancami očkovania sú voliči strany Za ľudí, až 94 percent z nich sa chce očkovať, bez ohľadu na to, či patria alebo nepatria k rizikovej skupine. Podobne vysoké čísla dosahujú ešte voliči neparlamentnej strany Progresívne Slovensko, kde sa chce očkovať až 92 percent z nich.
Vysokú ochotu nechať sa očkovať dosahujú aj voliči a sympatizanti strán OĽaNO s podporou 80,8 percenta a tiež SaS, kde si to myslí 77,6 percenta voličov. Naopak najnižšia miera akceptácie očkovania je medzi voličmi Kotlebovej strany ĽSNS, kde sa chce nechať očkovať iba 39,4 percenta voličov.
Prieskum verejnej mienky pre Štandard realizovala spoločnosť CreditCall pod svojou obchodnou značkou Wake Up. Uskutočnil sa telefonicky v dňoch 12. až 14. januára tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1 000 respondentov. Ak vás zaujíma metodika prieskumov, prečítajte si rozhovor s Jurajom Baloghom z CreditCall.