Deťom po pandémii v dôsledku lockdownov často chýbajú základné sociálne zručnosti, prišli o dôležité sociálne činitele, ktoré utvárajú ich vývin. Toto „ovocie“ budeme zbierať možno aj dvadsať rokov, tvrdí školská psychologička Jana Vindišová, ktorá pôsobí aj ako lektorka a odborná asistentka na Katedre psychológie Trnavskej univerzity a v Centre celého človeka Enoia. „Generácia ‚pandemických detí´ si nezažila čosi dôležité zo svojho vývinu,“ tvrdí v rozhovore pre Štandard. „Základ ich strádania bol v nevypestovanej imunite. Naše deti bez nej vyšli do sveta a skolil ich psychologický vírus.“
Počas pandémie trpeli aj deti, svojím spôsobom ešte viac ako dospelí, keďže mládež sa v lockdownoch náhle ocitla napospas nepoznanej realite „domáceho väzenia“. V sociálnej izolácii stratili prirodzené možnosti ventilácie svojich problémov s rovesníkmi. Ako to niesli deti vo vašej škole?
Získajte limitovaný bezplatný prístup k článkom vďaka vytvoreniu bezplatného účtu alebo sa prihláste a pokračujte v čítaní.
alebo
Neobmedzený prístup v rámci celého Štandardu. Možnosti predplatného
Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami