Profesor Macek: Kto si kúpi nákupnú tašku za 25-tisíc eur, keď tá so spaľovacím motorom stála polovicu?

ae9c91d2-7fdc-49e0-94be-f0ea968d55fc Profesor Jan Macek. Foto: ČVUT v Prahe

„Ak niekto chce týmto spôsobom obmedziť automobilitu, tak je to ideálne riešenie,“ vraví profesor a expert na pohonné jednotky Jan Macek z Českého vysokého učení technického v Prahe o bruselských snahách transformovať automobilový priemysel na elektromobilitu. Podľa jeho názoru by mal v takom prípade s týmto nápadom vstúpiť do politického zápasu, a nie to skrývať pod rôzne nepriame opatrenia, ktorými núti výrobcov produkovať drahé autá. Dáta o čistých elektromobiloch považuje za mýtus, ktorý sa odhalí vtedy, ak k nim pripočítame celkové emisie z výroby batérií. Tie sa, samozrejme, budú vyrábať najmä v krajinách, ktoré majú benevolentnejšie emisné legislatívy ako starý kontinent.

Európa sa rozhodla pomerne direktívnym zásahom budovať našu automobilovú budúcnosť prechodom na elektroautá. Je to podľa vás dobrý nápad?

Áno aj nie. V istých oblastiach mobility to dobrý nápad je, ale rozhodne to nie je všeliek.


Vytvorte si účet zadarmo
alebo sa prihláste do svojho účtu a dočítajte tento článok.

Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami