Automobilová politika Európskej únie je útokom na najzraniteľnejších

Doprava v Bratislave. Ilustračný obrázok. Foto: Dano Veselský/TASR

Všetky opatrenia v automobilizme, ktoré Brusel zavádza v mene klimatických cieľov, majú jedného spoločného menovateľa – znevýhodňujú chudobných oproti bohatým. Sociálny rozmer transformácie je tak výrazný, že zatieňuje aj menej určité obavy z nedostatku energie či straty konkurencieschopnosti. Roztváranie nožníc navyše prichádza v dobe, v ktorej má obrovské množstvo ľudí problém so zabezpečením základných životných potrieb.

Politika Európskej únie vo sfére automobilizmu je jedným z opatrení, ktoré do bežného života obyvateľov starého kontinentu zasahujú najviac. Jej dopad však nie je rozložený plošne, ale, žiaľ, najviac ovplyvňuje tých, ktorí majú najhlbšie do vrecka, a naopak, najmenej ľudí s tučnými kontami.

Tomáš Dugovič

Ak ste predplatiteľom, prihláste sa tu.

Pokračujte v čítaní pomocou jednej z týchto možností:

Mesačné predplatné

iba 7,99€— každý 4 týždeň

  • odomknuté okamžite
  • platba kartou

Ročné predplatné

iba 89,00€— každý rok

  • odomknuté okamžite
  • platba kartou a prevodom

Svet je od 24. februára v pohybe, z ktorého sa rodí nový svetový poriadok. Štandard ponúka svojim čitateľom pohľad za penu dní, hlbšie analýzy a texty, ktoré pomáhajú pochopiť a vysvetliť kontext toho, čo sa deje vo svete politiky, ekonomiky či náboženstva.

Ak ste si predplatili Štandard do 31. augusta 2022 v akejkoľvek forme, cena predplatného sa pre vás celých nasledujúcich 12 mesiacov nezmení.

Ak máte problém, kontaktujte nás na [email protected]