V roku 2019 si Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) posvietil na mýtny systém, pričom poukázal na to, že takmer polovica z výberu diaľničného mýta skončí na účte spoločnosti SkyToll. Zárobok tohto prevádzkovateľa je preto pálčivou témou už celé roky. No ešte diskutovanejšou ostáva, koľko z vybraných poplatkov sa vlastne investuje do slovenských ciest. Vyzerá to tak, že by sme ako krajina už mohli byť oveľa ďalej. No a v tejto súvislosti si servítku pred ústa nedal ani súčasný premiér. „Na prvý pohľad sa to javí ako mýto, ale je to obrovský tunel,“ kritizuje prevádzku kontroverzného mýtneho systému Ľudovít Ódor. Asi väčším prekvapením však bolo niečo iné. Nevýhodnú zmluvu so SkyTollom totiž súčasné vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) predĺžilo na tento aj budúci rok. A to sa už kritike nevyhol ani šéf úradníckej vlády.
Začiatkom augusta Nadácia Zastavme korupciu (NZK) a Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) otvorene prehovorili o sklamaní práve z jeho opatrného prístupu. Podľa nich dostal k dispozícii všetky podklady o doterajších omeškaniach a nesplnených sľuboch súčasného vedenia diaľničiarov. No a nepáčilo sa im ani to, že jedinečnú príležitosť tejto vlády vyrovnať sa s dlhoročnou predraženou zmluvou podľa nich premiér jednoducho nevyužil. „Nikto z tohto štátu tak nebojuje za spravodlivé mýto ako Únia autodopravcov Slovenska. Trinásť rokov tvrdého vyjednávania a tri štrajky dopravcom absolútne nič nepriniesli. Je to hanba všetkých vlád, ktoré boli vo vláde počas podpisov zmlúv a dodatkov pre SkyToll,“ posťažoval sa predseda únie Stanislav Skala.
Kontroly viackrát preukázali nehospodárnosť