Peniaze ste poslali a tovar nikde. Čo všetko musíte urobiť pre vrátenie platby?

online-nakup-platobna-karta Ilustračná foto: Pixabay

Akciu známu ako Black friday na Slovensku síce také búrlivé výpredaje, aké vídame v zahraničí a pripomínajú skôr boj o život, našťastie, nesprevádzajú. Internet je však plný lákavých ponúk. Ani predvianočný čas nie je výnimkou, pričom online nakupovanie prináša možnosť vyhnúť sa davom, a tak jeho popularita stúpa. Nie je preto ničím výnimočným, že aj skúsení nakupujúci občas niekomu sadnú na lep.

Na rôzne druhy podvodov, ktoré na ľudí denne číhajú, upozorňuje ako polícia, tak aj banky. A, samozrejme, je to aj v záujme obchodníkov či ďalších inštitúcií na ochranu spotrebiteľa. Eliminovať ich úplne nie je možné a štatistiky ukazujú, že podvodníci majú čoraz sofistikovanejšie spôsoby a s ich „inováciami“ tiež nie je núdza.

Oklamaných zákazníkov pribúda, a preto je dobré byť o tejto problematike informovaný, čiže pomáha prevencia. „V roku 2023 sme oproti roku 2022 zaznamenali o 116 percent viac nahlásených podvodov,
o 50 percent viac podvodných transakcií na kartách a o 64 percent viac podvodných transakcií cez elektronické bankovníctvo,“ informuje na webe Slovenská sporiteľňa.

Je však rozdiel, či nahlásite ukradnutie dokladov alebo zneužitie karty, alebo si nakúpite a za objednávku automaticky nejakým dostupným spôsobom zaplatíte. Najčastejšie z účtu. Ak už k podvodu dôjde, šance na to, že uvidíte svoje peniaze, sú v takomto prípade mizivé.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými  Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami