Keby sme hľadali filmového režiséra, ktorý kontinuálne nakrúcal počas celého trvania Slovenskej republiky, nenašli by sme veľa mien. Martin Šulík tvoril aj v časoch, keď sa filmy takmer nenakrúcali, a je aktívny dodnes. Rozprávala sa s ním Soňa Koželová, ktorá sa s ním pozná od študentských čias. Preto si tykajú.
Pochádzaš z divadelnej rodiny a je logické, že máš k tomuto prostrediu vzťah. Pôvodne si chcel študovať divadelnú réžiu. Ako si sa ocitol na filmovej katedre?
Môj otec bol herec, a tak som v detstve strávil veľa času v martinskom divadle, kde mal angažmán, alebo u ochotníkov. S bratmi sme poznali všetky kultúrne domy v okolí, pretože tam každú sobotu nacvičoval hry slovenskej klasiky alebo rozprávky pre deti. Divadlo ma priťahovalo. Chcel som sa prihlásiť na réžiu, ale v roku 1981 otvárali na VŠMU len réžiu hraného filmu. Myslím, že to bolo šťastie. Nechcel som stratiť rok, a tak sa zo mňa zo dňa na deň stal filmár. Podal som si prihlášku a už počas príprav na skúšky som si uvedomil, že úzky kontakt reality a filmu mi je bližší ako štylizovaný svet divadla. Páčili sa mi filmy bez dialógov, ktoré rozprávali obrazom. Mal som rád prvé dokumenty Fera Feniča, hlavne Diadém. Fotografoval som krajinu – aj keď mizerne.