Brusel i Čína nútia európske automobilky spolupracovať. V hre je vznik nového kolosu na spôsob Airbusu

Európskym automobilkám prechádzajúcim na výrobu elektrických vozidiel sa pre vysoké náklady, za ktoré môže do veľkej miery tvrdá zelená politika Bruselu, znižuje konkurencieschopnosť. Spomaľovanie predaja a záplava áut z Číny súťaž ešte viac zostruje. Pozrime sa, čo v tejto situácii chcú európski výrobcovia robiť.

GGYalpUXYAA6p8B Šéf Stellantisu Carlos Tavares. Foto: Zoe Schneeweiss/X

Hoci je na starom kontinente proces prechodu na elektrické autá v plnom prúde, deje sa tak najmä vo výrobných halách automobiliek a v ich inovačných centrách. Čísla o dopyte totiž nie sú až také ružové.

Údaje za posledné mesiace ukazujú, že sa predaje nových elektroáut naprieč starým kontinentom spomaľujú. V januári klesli z mesiaca na mesiac o vyše 40 percent, hoci medziročne ešte stále zaznamenali výrazný rast.


Dočítajte tento článok zadarmo vytvorením účtu alebo sa prihláste.

Kliknite na tlačidlo Poslať email a obdržíte odkaz na registráciu. Tým súhlasíte s obchodnými podmienkamiochranou súkromia.